آمریکا درباره سوخت‎رسانی به کره شمالی هشدار داد

    کد خبر :375264

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‎ای که خطاب آن به روسیه بود، درباره سوخت‌‏رسانی به کره شمالی از راه انتقال کشتی به کشتی هشدار داد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا در پیامی که آشکارا رنگ‌ و بوی تهدید علیه روسیه را داشت، مدعی شد واشنگتن در اعمال تحریم علیه کشتی‌هایی که روند سوخت‌رسانی به کره شمالی را تسهیل می‌کنند، تردید نمی‌کند.

این درحالی است که چندی پیش «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل، روسیه را به کارشکنی در روند تحریم‌های کره شمالی متهم کرده بود.

در همین‌ راستا، «هدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: صرفنظر از ملیت، در اعمال تحریم علیه هر فرد، نهاد یا کشتی که از فعالیت‌های غیرقانونی کره شمالی حمایت کند، تردید نخواهیم کرد.

شورای امنیت برای تشدید تحریم‌هایی که از سال ۲۰۰۶ علیه کره شمالی برقرار است، اجماع‌نظر دارد حال‌آنکه اخیراً هیلی مدعی شده که روسیه تحریم‌ها را نقض می‌کند. به ادعای وی، روسیه نه‌تنها به کره شمالی سوخت می‌فروشد، بلکه از اخراج اتباع کره شمالی که در لیست تحریم‌ها قرار دارند نیز خودداری می‌کند.

وی همچنین روسیه را به دستکاری گزارش سازمان ملل درباره کره شمالی از راه اعمال فشار بر کارشناسان این نهاد متهم می‌کند حال‌آنکه همه این اتهامات از سوی مسکو رد می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید