شورای اقتصادی قوا زمانی مفید است که بی ثباتی اقتصادی را سامان دهد

    کد خبر :375261

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه شورای هماهنگی اقتصادی قوا اتاق فرماندهی دفاع در اقتصاد است، گفت:مفید فایده بودن این شورا زمانی است که وضعیت آشفته و بی ثبات اقتصاد را سامان دهد.

محمدصادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با مهر، با اشاره به تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا در شرایط جنگ اقتصادی و تاکید بر اینکه اقتصاد ما مورد تهاجم جدی دشمنان قرار گرفته است، اظهار داشت: سازوکارهایی که پیش از این در کشور وجود داشت، برای مقاطعی است که وضعیت کشور عادی بود، به نظر می رسد که در فضای فعلی سازوکارهای موجود کافی نیست و چنین شورایی برای هماهنگی بین قوا و تصمیم سازان کشور وجود داشته باشد تا اگر مشکلی از طریق روش‌های عادی قابل حل نبود، از طریق این نشست حل و فصل شود.

کوشکی با اشاره به ضرورت تشکیل این شورا، ادامه داد: در حوزه عمل باید این شورا را یک فرصت بدانیم؛ این سوال را باید مطرح کنیم که آیا اعضای شورا از این فرصت امکان و تمایل بهره‌برداری دارند یا نه؟ این شورا باید فضایی را به وجود بیاورد تا موانعی که باعث به تاخیر افتادن تصمیمات جدی و راهبردی حوزه اقتصاد می شود، برطرف شوند.

عضو هیئت عملی دانشگاه تهران تصریح کرد: استفاده از ظرفیت این شورا برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی مردم به اراده افراد شرکت کننده بستگی دارد و اگر این اراده وجود نداشته باشد، صرف تشکیل این شورا معجزه نخواهد کرد.

وی عنوان کرد: این شورا چون حکم یک اتاق فرماندهی دفاع در اقتصاد را دارد، اگر درست عمل کند نتیجه کار آن باید در بهبود و آرامش فضای اقتصادی جامعه ببینیم و مفید فایده بودن آن نیز در شرایطی مشخص می شود که بتواند وضعیت آشفته و بی ثبات اقتصاد را سامان ببخشد.

کوشکی در پایان با بیان اینکه این شورا وظیفه ساماندهی ریشه ای اقتصاد کشور را ندارد، بلکه برای غلبه بر بحران است تا ثبات و آرامش ایجاد شود، گفت: مداوای بیماری های عمیق اقتصادی کشور مسئله ای نیست که بگوییم شورایی با این عنوان بتواند آن را حل کند؛ بلکه نیاز به برنامه ریزی دقیق تر و بلندمدت دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید