تشریح اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان

قاضی‌زاده‌هاشمی: همه دستگاه‌ها و نهادها مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌شوند

    کد خبر :375240

یک عضو هیات نظارت بر سازمان صدا و سیما با بیان اینکه رئیس سازمان صدا و سیما مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان نمی‌شود، در عین حال گفت: همه دستگاه‌ها و نهادها شامل این قانون می‌شوند مگر افرادی که مستقیما با حکم مقام معظم رهبری منصوب شده باشند.

احسان قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در نشست خبری در تشریح دایره شمول اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و شهادت جمعی از مردم در حادثه تروریستی اهواز، گفت: اصل قانون منع بکارگیری بازنشستگان در سال ۹۵ تصویب شد که فراکسیون جوانان با اصلاح تبصره ۱ این قانون استفاده از بازنشستگان در پست‌هایی همچون معاونین وزرا،‌ استانداران، سفرا و هم‌طرازان را منع و استثنائات قانون را حذف کرد.

وی ادامه داد: قبل از تصویب این قانون کلیه بازنشستگان نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات می‌توانستند ادامه خدمت کنند که این استثنا اینگونه حذف شد که استفاده از بازنشستگان نیروهای مسلح صرفا با مجوز فرمانده معظم کل قوا خواهد بود که باید اسامی آن‌ها به تایید ایشان برسد به عبارت دیگر تنها بازنشستگان نیروهای مسلح می‌توانند ادامه خدمت دهند که مقام معظم رهبری مجوز داده باشد.

این نماینده مجلس افزود: پیش از این استفاده از بازنشستگان وزارت اطلاعات منعی نداشت اما اکنون با تصویب این قانون تنها یک درصد از کل بازنشستگان وزارت اطلاعات، صرفا در پست‌های مدیریتی می‌توانند خدمتشان را ادامه دهند. همچنین بازنشستگان این تشکیلات نمی‌توانند در سایر دستگاه‌ها مشغول باشند.

به گزارش ایسنا، قاضی‌زاده درباره بکارگیری ایثارگران بازنشسته گفت: قبل از تصویب این قانون استفاده از بازنشستگان ایثارگر مستثنی بود اما ما اینگونه تصویب کردیم که تنها جانبازان با بیش از ۵۰ درصد جانبازی،‌ آزادگان با سابقه اسارت بیش از ۳ سال و فرزندان شهدا مستثنی هستند و می‌توانند در صورت بازنشستگی ادامه خدمت داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید