بطحائی: تعلیم و تربیت کشور نیازمند مشارکت همه آحاد جامعه است

    کد خبر :375036

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش گسترده‌ترین دستگاه اجرایی کشور است که در دور افتاده‌ترین نقاط به دانش آموزان خدمات تربیتی و آموزشی ارائه می‌کند تصریح کرد: تعلیم و تربیت کشور نیازمند مشارکت و همکاری همه آحاد جامعه اعم از مردم و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی به ویژه خانواده‌های دانش‌آموزان است.

سید محمد بطحایی در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید که صبح یکشنبه با حضور رئیس‌جمهوری در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی عترت منطقه ۹ تهران برگزار شد، با ابراز تاسف از حادثه تروریستی روز گذشته در اهواز و شهادت جمعی از مردم این شهر، اظهار کرد: همزمانی ایام بازگشایی مدارس ر با عزاداری سالار شهیدان در ایام عاشورا فصل نوینی در مرور درس آموخته‌های مکتب کربلا دانسته و آن را قدر می‌دانیم.

وی با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت کشور نیازمند مشارکت و همکاری آحاد مردم و سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی به ویژه خانواده دانش آموزان است، گفت: آغاز سال تحصیلی و شروع مجدد فصل تعلیم و تربیت فرزندان ایران اسلامی را به همه ملت ایران به ویژه همکاران، معلمان و دانش آموزان تبریک عرض می کنم.

بطحایی با بیان اینکه «امروز وزارت آموزش و پرورش از حمایت و پشتیبانی همه مسئولان نظام برخوردار است»، تصریح کرد: آموزش و پرورش گسترده ترین دستگاه اجرایی کشور است که در دور افتاده‌ترین نقاط به دانش آموزان خدمات تربیتی و آموزشی ارائه می کند و امروز این دستگاه از حمایت و پشتیبانی همه مسئولان نظام برخوردار است؛ مقام معظم رهبری آموزش و پرورش را کانون خلق دنیای آینده می داند و سرمایه گذاری در آن را بر خلاف برخی، هزینه ندانسته‌اند؛ رئیس‌جمهوری نیز آموزش و پرورش و مدارس را اساس پیشرفت و رشد جامعه ذکر کرده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: تعلیم و تربیت کشور نیازمند مشارکت و همکاری همه آحاد جامعه اعم از مردم و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی به ویژه خانواده‌های دانش‌آموزان است. اهمیت و ضرورت توجه هرچه بیشتر آموزش و پرورش ایجاب می‌کند که این دستگاه اجرایی گسترده با قریب به بیش از صد هزار پرسنل با بدنه جامعه و مردم ارتباط تنگاتنگی داشته باشد.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در مجموعه آموزش و پرورش پرداخت و اظهار کرد: همکاران من در وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته تحول در نظام آموزشی و پرورشی را منبعث از سند تحول از دو منظر به پیش بردند؛ یکی از این اقدامات تحول در محتوا و متن برنامه درسی و آموزشی بود که سرآغاز اجرای برنامه‌های مهارت آموزی بر اساس تاکید ریاست جمهوری در مهرماه سال ۹۶ بود. این سر فصل جدید در نظام آموزشی با همکاری مجدانه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ۸ استان کشور به صورت آزمایشی برای دانش آموزان متوسطه اول آغاز شد که استمرار آن در سال تحصیلی جاری در همه استان های کشور را خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، بطحایی ادامه داد: تلاش برای تقویت فعالیت‌های پرورشی متناسب با مقتضیات و نیازهای فردی دانش آموزان با حذف آزمون‌های مکرر و زائد و تاکید بر عدم استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی دنبال شد و اولین اثر این تحول تقویت نشاط و سرزندگی و یادگیری علاقه مندانه در دبستان‌ها است.

وی در پایان با بیان اینکه «مدرسه به عنوان محیطی برای تمرین مهارت های زندگی باید حق زندگی کودکانه و لذت از یادگیری را برای کودکان و نوجوانان فراهم آورد»، اظهار امیدواری کرد که سال تحصیلی جدید، سالی پربرکت برای نظام تعلیم و تربیت کشور باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید