تکذیب ارتباط دیپلمات های روسیه با آسانژ

    کد خبر :374819

وزارت امور خارجه روسیه هرگونه ارتباط دیپلمات های این کشور با بنیانگذار ویکی لیکس را رد کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو هیچ مذاکره ای با همکاران «جولیان آسانژ» بنیانگذار ویکی لیکس یا کارمندان سفارت اکوادور در لندن نداشته است.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: این مقاله شامل مجموعه ای کامل از اسناد مشابه ضد روسیه است. از سوی دیگر، ما بر این نکته تأکید داریم که دیپلمات های روسیه با کارمندان سفارت اکوادور در لندن و یا همکاران آقای آسانژ تماسی نداشته است.

این بیانیه افزود که موضوع جلسات منظم بین دیپلمات های روسیه و اکوادور در لندن، چیزی بیش از فعالیت معمولی دیپلماتیک نبوده است.

گفتنی است که اکوادور حدود ۶ سال پس از پناهندگی سیاسی «جولیان آسانژ» بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس و اقامت وی در ساختمان سفارت این کشور در انگلیس بر آن است تا با لغو مصونیت کنونی وی زمینه لازم برای استرداد این فرد به آمریکا را فراهم آورد.

این تصمیم پس از آن افشا شد که «جوز والنسیا» وزیر خارجه جدید اکوادور در مصاحبه ای اعلام کرد: ما به دنبال حل و فصل این مسأله در حال رایزنی با لندن هستیم.

این در حالیست که حدود ۶ سال پس از پناهندگی «جولیان آسانژ» بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس و اقامت وی در ساختمان سفارت اکوادور در انگلیس، چندی پیش برخی رسانه های از احتمال استرداد وی به آمریکا یا انگلیس خبر داده بودند.

«ماریا فرناندا اسپینوسا» وزیر خارجه پیشین اکوادور ۲۸ اردیبهشت ماه نیز در مصاحبه ای با اعلام این خبر اعلام کرده بود: ممکن است دولت این کشور پناهندگی اعطائی به وی در سال ۲۰۱۲ میلادی را لغو کرده و او را به آمریکا یا انگلیس تحویل دهد.

وی در این مصاحبه تأکید کرده بود: انگلیس و اکوادور مایل به حل و فصل این ماجرا هستند.

این درحالیست که در ماه های اخیر ابتدا امکان استفاده وی از اینترنت و سپس شبکه تلفنی وی قطع شده بود.

لازم به ذکر است، ۲۴ بهمن ماه سال گذشته دادگاه استیناف انگلیس امروز حکم بازداشت «جولیان آسانژ» بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس را تأیید کرده بود.

گفتنی است، ۱۷ بهمن ماه سال پیش نیز دادگاهی در انگلیس درخواست بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس برای صدور قرار منع تعقیب را رد کرده بود.

بر این اساس، قرار بازداشت آسانژ کماکان به قوّت خود باقی است و لذا در صورتیکه وی از ساختمان سفارتخانه اکوادور در لندن خارج شود بازداشت خواهد شد.

بر اساس اعلام این رسانه، پرونده «آسانژ» در سوئد مختومه اعلام شده اما انگلیس او را به دلیل نقض قرار وثیقه در مدت بازداشت همچنان تحت تعقیب می‌داند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید