مقامات افغانستان با نمایندگان طالبان در نشست مسکو دیدار می کنند

    کد خبر :374644

نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان گفت که مقامات افغانستان آمادگی خود را برای دیدار با نمایندگان طالبان در نشست مسکو اعلام کرده اند.

به گزارش مهر، «ضمیر کابلوف» مسئول امور آسیا در وزارت خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان در گفتگو با روزنامه «ایزوستیا» اظهار داشت که تلاش‌های دیپلماتیک برای تعیین جزئیات نشست مسکو برای ایجاد یک راه‌حل سیاسی برای افغانستان ادامه دارد.

کابلوف با اشاره به دیدارها با «نصیر احمد اندیشه» معاون وزیر خارجه افغانستان گفت: زمان دقیق این نشست هنوز مشخص نیست اما مقامات افغان آمادگی خود برای دیدار با نمایندگان طالبان را اعلام کرده‌اند.

این دیپلمات روس تصریح کرد: کابل برای شرکت در نشستی به‌ میزبانی مسکو مصمم است، ما اکنون در مرحله چگونگی برگزاری آن قرار داریم. در حال حاضر موضوع اصلی تاریخ نشست نیست بلکه محتوای آن است بنابراین این موضوعی است که درباره آن مشغول کار هستیم.

لازم به ذکر است که نشست مسکو درباره افغانستان ابتدا قرار بود در چهارم سپتامبر سال جاری میلادی با حضور ۱۲ کشور از جمله آمریکا به‌ میزبانی روسیه برگزار شود اما واشنگتن این دعوت را نپذیرفت.

نمایندگان دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز به این نشست مسکو دعوت شده بودند و پس از رد دعوت مسکو توسط واشنگتن، دولت کابل نیز اظهار داشت که در این نشست شرکت نخواهد کرد.

در ۲۷ آگوست اما پس از تماس تلفنی وزیر خارجه روسیه با رئیس جمهوری افغانستان دو طرف توافق کردند تا از طریق کانال‌های دیپلماتیک زمان جدیدی را برای برگزاری این نشست تعیین کنند و اخیراً نیز معاون وزیر خارجه روسیه اظهار داشت که انتظار می‌رود نشست مسکو تا پایان سال جاری میلادی برگزار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید