استیضاح وزیر صنعت بررسی می‌شود

    کد خبر :374555

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این هفته میزبان وزیر آموزش و پرورش به منظور ارایه گزارش از وضعیت لایحه رتبه بندی معلمان و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور تبیین وضعیت آمایش آموزش عالی کشور در دانشگاه ها است.

به گزارش اقتصادآنلاین، همچنین رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای جهت ارائه گزارش و تشریح موانع و مشکلات آن دانشگاه و رئیس دانشگاه پیام نور جهت ارائه گزارش و تشریح موانع و مشکلات آن دانشگاه میهمان این کمیسیون هستند.

در هفته پیش رو کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس، ادامه بررسی طرح دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی و ادامه بررسی لایحه تشکیل وزارتخانه‌های رفاه و تأمین اجتماعی و کار و تعاون را در دستور کار دارد.

بررسی لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در شرکت بین المللی نقدینگی اسلامی، بررسی طرح استفساریه ماده 81 قانون مالیات های مستقیم، بررسی گزارش در ارتباط با وضعیت خودپردازها، نشست با رئیس کل بیمه مرکزی با موضوع بررسی آخرین وضعیت صنعت بیمه کشور، ادامه بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران و انتخاب اعضای هیأت تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی از جمله دستورکارهای کمیسیون اقتصادی مجلس در هفته پیش رو است.

کمیسیون انرژی مجلس گزارش مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت درخصوص عملکرد، برنامه های آتی و نیز اقدامات آن شرکت در اجرای احکام برنامه‌ ششم توسعه و سایر قوانین مرتبط و بررسی طرح یک شوری تأسیـس بانک توســعه جمـهوری اسـلامی ایـران با حضور مسئولین و کارشناسان وزارتخانه های نفت و امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه کشور، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس را در دستور کار دارد.

در هفته نخست مهرماه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دعوت از رئیس کل بانک مرکزی جهت بررسی وضعیت درآمدهای ارزی کشور و نحوه ادغام بانک های وابسته به دستگاههای نظامی در بانک های دولتی و رسیدگی به طرح یک فوریتی اصلاح قانون بودجه سال 1397 کل کشور را در دستور کار دارد.

این هفته نحوه قیمت گذاری دارو و تجهیزات پزشکی با حضور مسئولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش های مجلس در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بررسی می شود.

در هفته جاری کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم تعیین اعضای هیات تحقیق و تفحص از بررسی علل ناکارآمدی شرکت‌های خودروساز داخلی در حوزه‌های کیفیت، قیمت، محیط زیست، طراحی و تکنولوژی، فروش و خدمات پس از فروش با وجود حمایت‌های گسترده و مستمر مجلس و دولت از آنها و عدم پاسخگویی به انتظارات مردم با توجه به پیشرفت سایر کشورها در این صنعت، رسیدگی به درخواست تعدادی از نمایندگان مبنی بر تهیه گزارش نظارتی بر اساس ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس درخصوص وضعیت تأمین مواد اولیه ، تولید و فروش شمش آلومینیوم در واحدهای بالادستی صنعت آلومینیوم کشور و بررسی تقاضای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت مطابق ماده 223 آیین نامه داخلی مجلس را در دستور کار دارد.

کمیسیون عمران مجلس در این هفته طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و کلیات طرح پیش فروش ساختمان را مورد بررسی قرار می دهد. همچنین این هفته وزیر راه و شهرسازی میهمان این کمیسیون خواهد بود تا به سوالات تعدادی از نمایندگان مجلس پاسخ دهد.

در هفته نخست مهر ماه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، بررسی لایحه اصلاح قانون صدور چک و بررسی سوالات نمایندگان از وزیر دادگستری را در دستور کار دارد.

این هفته کمیسیون کشاورزی مجلس هم ارائه گزارش مسؤولین بانک مرکزی، بانک کشاورزی، جهادکشاورزی، سازمان برنامه و بودجه درخصوص اجرای تصویب‌نامه هیئت وزیران مورخ 6/6/ 1397 مبنی بر بخشودگی سود، کارمزد و جرائم وام‌های سررسیدشده خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیرمترقبه تا تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه و امهال اصل تسهیلات دریافتی به مدت سه‌سال، ارائه گزارش نهائی رئیس هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت کشت و صنعت کارون و طرح توسعه نیشکر و صنایع جانبی آن و نشست مشترک کمیسیون با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و استماع گزارش عملکرد و تشریح اهداف، فعالیت‌ها، برنامه‌ها و اقدامات انجام شده آن سازمان در دولت دوازدهم و بهره‌گیری متقابل از دیدگاه و تجربیات نمایندگان در حفاظت محیط‌زیست را در دستور کار دارد. همچنین وزیر نیرو برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان در این کمیسیون حاضر می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید