افشای تدابیر حفاظتی عجیب برای بن سلمان

    کد خبر :374542

مجتهد که به افشاگر مسائل آل‌سعود معروف است، درباره تدابیر امنیتی حفظ جان محمد بن سلمان مسائلی را بیان کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، منتقد سرشناس سعودی که خودش را مجتهد معرفی می‌کند در توئیتی فاش کرد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به علت ترس، بیشتر وقتش را در کشتی خود در دریا می‌گذراند و برای حفظ جانش نیز به نیرو‌های سعودی اعتماد ندارد و مزدوران آموزش دیده موساد (سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) مسئولیت حفظ امنیت وی را به عهده دارند.

بن سلمان مجتهد در توئیتی نوشت محمد بن سلمان به شدت از درز اطلاعات حساس از دربار و رسیدن آن به گوش احمد بن عبدالعزیز (برادر سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی و عموی بن سلمان) عصبانی است و چند نفر در این رابطه مظنون هستند، اما دایره این افراد به کسی که از زمان حکومت فهد سپس عبدالله و سپس سلمان در مراسم کار می‌کرده است محدود می‌شود که احمد او را در آن مقام منصوب کرده بود. مجتهد نوشت همان طور که وعده داده بودم وضع بن سلمان و اقامت پدرش و اداره اوضاع به ویژه جنبه امنیتی آن و تغییر منصب شاهزاده‌ها رخ داد.

وی افزود: نگرانی و ترس محمد بن سلمان در ماه‌های اخیر بیشتر شده است تا جاییکه وی همه وقتش را در کشتی خود در دریای سرخ بین جده و (منطقه اقتصادی) نیوم می‌گذراند و هرگاه ناچار شود برای حضور در جشن‌ها یا مناسبت‌ها یا دیدار با مهمانان خارجی به جده می‌رود، چون نمی‌خواهد به سبب ترس زیاد از دریا خیلی دور شود حتی به خاطر مسابقه شترسواری در طائف. مجتهد نوشت: بن سلمان برای حفاظت از خود به نیرو‌های داخلی اعتماد ندارد و درحال حاضر مزدوران خارجی را که تعلیم داده شده اند و با موساد (سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی) هماهنگ هستند به خدمت گرفته است.

او مأموریت حفاظت از جان پادشاه را رها کرده است تا از ساختمان‌ها و تاسیسأت متعلق به پادشاه و ولیعهد و خاندان حکومتی محافظت کند. بن سلمان فقط وقتی برای حضور در مناسبت‌ها و جشن‌ها از دریا به خشکی می‌آید به طور مستقیم از مزدوران کمک می‌گیرد.

اوضاع داخل خاندان حاکم بسیار پرتنش است. بن سلمان از خشم داخل خاندان (علیه خود) آگاه است و در حال حاضر نمی‌داند آیا آن‌ها را بیشتر سرکوب کند که در این صورت ممکن است خطر تحریک شدن آن‌ها بالا برود و چاره‌ای جز شورش علیه او نبینند یا این که عقب نشینی کند و با آن‌ها خوش رفتار شود که در این صورت به چشم آن‌ها فردی شکست خورده خواهد بود که در این صورت در قبال وی جسور خواهند شد.

این تردید در حال خرد کردن روح و روان اوست. درباره توزیع منصب ها، بن سلمان تصمیم گرفت دو تن از امرای مناطق را به سبب وجود اطلاعاتی مبنی بر طرفداری آن‌ها از احمد بن عبدالعزیز عزل کند. آن دو نفر «جلوی بن عبدالعزیز امیر نجران و محمد بن ناصر امیر جیزان» بودند که ترکی بن هذلول را به جای اولی نشاند و هنوز برای دومی جانشینی تعیین نکرده است. این تأخیر در تعیین جانشین امیر جیزان به سبب همان حالت تردید بن سلمان است.

درباره منصب و مقام‌ها نیز نگرانی بن سلمان از وزیر کشور بیشتر شده است و از این می‌ترسد که او بخواهد انتقام محمد بن نایف عموی خود را بگیرد. بن سلمان در محافل خصوصی خود می‌گوید با و جود آن که بیشتر اختیارات را از وزیر کشور گرفته است، اما او همچنان نیرو‌های پلیس و شبکه مدیریتی کشور را از طریق امرای مناطق در اختیار دارد و می‌تواند از آن‌ها برای کودتا علیه او استفاده کند.

از سوی دیگر بن سلمان در حیف و میل کردن اموال از همه مقامات سابق پیشی گرفته است چنان که به عنوان مثال مجموعه شرکت‌هایی از جمله شرکت بن لادن را وادار کرد ظرف مدت کوتاهی کاخ‌های نیوم را بسازند. آن‌ها گفتند خصوصیاتی که مد نظر اوست در مدت مورد نظر قابل اجرا نیست.

بن سلمان دستور داد در آن مدت هر طور می‌توانند پروژه را تمام کنند و بعد از بازدید پادشاه آن‌ها را تخریب کنند و بر اساس خصوصیات مورد نظر از نو بسازند.

عجیب‎‌تر این که، پادشاه در این کاخ‌ها اقامت نکرد بلکه در یک کاخ خصوصی و مخفیانه در شرم الشیخ اقامت کرد. بن سلمان پسر اوست و کار‌های روزانه را از دربار و دفتر خصوصی با بالگرد به شرم الشیخ می‌برد هرچند تصمیم‌گیری‌ها با خود اوست و مهر پدر هم که آلزایمر پیش رونده دارد نزد اوست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید