ویلچر هوشمند جلوی زخم بستر را می گیرد

    کد خبر :374462

افراد معلولی که مجبور به استفاده از ویلچر هستند، با چالش های مختلفی مواجه هستند. یکی از این چالش ها زخم بستر است که به علت نشستن طولانی مدت بر روی ویلچر ایجاد می شود.

به گزارش بازتاب به نقل از نیواطلس، این نشستن های طولانی و فشاری که به همین علت به پوست وارد می شود موجب می شود تا پوست افراد به خصوص در ناحیه تحتانی زخم شود و مشکلات زیادی برای آنان به وجود آید. اما ویلچر هوشمند تولید شده توسط محققان دانشگاه تگزاس می تواند مشکل یادشده را برطرف کند.

این ویلچر در بخش نشیمنگاه خود دارای بادکش های نرمی است که باد آنها به طور متناوب پر و تخلیه می شود. همین امر از فشار وارده بر پوست می کاهد. علاوه بر این شبکه ای از حسگرها برای مدیریت این فرایند به ویلچر اضافه شده اند.

وقتی فردی بر روی این ویلچر می نشیند، حسگرهای یادشده یک نقشه دیجیتال از بدن وی ترسیم می کنند و بخشی هایی از بدن که بیشترین فشار به آنها وارد می شود به همین شیوه مشخص می شوند.

سپس این شبکه فرایند پر و خالی شده بادکش های ویلچر را مدیریت می کند تا فشار در بین نقاط مختلف پوست بدن توزیع شود و از ایجاد زخم بستر جلوگیری شود. سیستم مذکور برای هر کاربر ویلچر یک نمایه خاص طراحی می کند تا در استفاده های بعدی مدیریت بادکش ها با مشکلات کمتری انجام شود. انتظار می رود این ویلچر بعد از تکمیل در آینده نه چندان دور روانه بازار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید