ارسال نمونه خون بند ناف به خارج از کشور/ تعامل با ۴ کشور

    کد خبر :374448

مدیر تعاملات بین المللی بانک خون بند ناف با بیان اینکه به ۴ کشور نمونه خون بند ناف ارسال کرده ایم، گفت: تاکنون نیازی نبوده که نمونه ای از خارج بگیریم و از نمونه های موجود استفاده شده است.

سید وحید عسگری نژاد مقدم با بیان اینکه بانک خون بند ناف تولید کننده سلول های بنیادی از خون بند ناف است، خاطر نشان کرد: در همین راستا اگر کشوری به نمونه های خون بند ناف نیاز داشته باشد می توانیم در دسترس آنها قرار دهیم.

عسگری در پاسخ به اینکه آیا تاکنون نمونه خون بند ناف از بانک خصوصی و عمومی به خارج از کشور ارسال شده است گفت: تاکنون از کشورهای انگلیس، کانادا، دانمارک و هلند تقاضاهایی برای دریافت نمونه خون بند ناف داشته ایم.

به گفته وی از بانک عمومی که می توان به راحتی نمونه برداشت اما برای برداشت نمونه از بانک خصوصی با صاحبان آن مذاکره می کنیم و سپس نمونه را برمی داریم و به کشور متقاضی ارسال می کنیم.

مدیر تعاملات بین المللی شرکت فناوری بنیاخته های رویان خاطر نشان کرد: از آنجایی که بانک خون بند ناف، عضو سازمان بین المللی خون بند ناف است، برطبق کدهایی نمونه های خون بند ناف ثبت می شوند بنابراین کشورهایی که عضو این سازمان هستند می توانند ویژگی های نمونه های ذخیره شده در بانک ایران را رویت کنند.

وی تاکید کرد: البته اگر نمونه ای در ایران مورد نیاز باشد و در بانک خودمان وجود نداشته باشد می توانیم با کشوری که نمونه را دارد صحبت کنیم تا آن نمونه را به کشور ما ارسال کند.

عسگری با تاکید بر اینکه تقاضاهایی از کشورهای مختلف برای دریافت نمونه بند ناف به کشور ما ارسال شده است، بیان داشت: تاکنون ۴نمونه از بانک خون بند ناف ایران برای خارج از کشور آزاد شده است.

مدیر تعاملات بین المللی شرکت فناوری بنیاخته های رویان با بیان اهمیت ذخیره سازی خون بند ناف افزود: در صورت اطلاع از کاربردهای سلول های بنیادی، به حتم خیلی از خانواده ها خون بند نافی را که در زمان تولد نوزاد دور ریخته می شود، به بانک عمومی ذخیره سازی خون بند ناف اهدا می کنند تا در درمان بیماران مورد استفاده قرار گیرد.

عسگری خاطرنشان کرد: ذخیره سازی خون بند ناف یک بیمه بیولوژیک است که کاربرد آن در درمان انواع بیماری ها به ویژه بیماری های خونی به عنوان یک انقلاب در حوزه خدمات درمانی مطرح است.

به گزارش مهر، ذخیره سازی خون بند ناف فرآیندی است که در آن خون خارج شده از بند ناف و جفت نوزاد بعد از تولد جمع آوری و سلول های بنیادی آن برای استفاده های پزشکی منجمد و ذخیره می شود.

سلول های بنیادی ۲ ویژگی مهم دارند، می توانند خودشان را برای مدت طولانی بازتولید کنند و در اصطلاح توانایی «نوزایی» دارند و دیگر اینکه این سلول ها می توانند در شرایط خاصی در بدن و یا در آزمایشگاه به انواع سلول های تبدیل شوند. این قابلیت ها، کاربرد سلول های بنیادی در درمان بیماری ها را روز به روز گسترش داده است.

دو الگو برای بانک‌های خون بند ناف وجود دارد که بند ناف عمومی و خصوصی هستند؛ بانک خون بند ناف عمومی را خانواده‌ها اهدا و دولت و مراکز خیریه از آن حمایت می‌کنند و بانک خون خصوصی هم معمولا خانواده‌ها برای خود نگهداری کرده و قرارداد بسته و ذخیره‌سازی می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید