تهدید ترامپ علیه چین: گلوله‌های بیشتری داریم

    کد خبر :374447

قصد داریم تا تعرفه ۲۵ درصدی روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای ساخت چین اعمال کنیم و اگر آنها تلافی کنند، ما با تدابیر بیشتری بازمی‌گردیم. چیزهای خیلی بیشتری داریم که با آنها بازگردیم.

رئیس‌جمهوری آمریکا تهدید کرده است که اگر چین به تلافی‌ بسته اخیر واشنگتن برای هدف گرفتن ۲۰۰ میلیارد دلار از صادرات چین دست به اقداماتی بزند، به اعمال تهدیدهای بیشتر بر کالاهای این کشور دست می‌زند.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دومین اقتصاد بزرگ جهان را به تفکر دوباره پیش از درگیر شدن در جنگ تجاری با کشورش فراخواند و مدعی شد، آمریکا “گلوله‌های بیشتری” دارد.

ترامپ در گردهمایی انتخاباتی ایالت میسوری برای جاش هاولی، نامزد جمهوری‌خواهان برای سنا گفت: قصد داریم تا تعرفه ۲۵ درصدی روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای ساخت چین اعمال کنیم و اگر آنها تلافی کنند، ما با تدابیر بیشتری بازمی‌گردیم. چیزهای خیلی بیشتری داریم که با آنها بازگردیم.

او افزود: ما اقدامات تجاری غیرمنصفانه چین را سرکوب می‌کنیم. ما چین را بازسازی کرده‌ایم. ما چنین ثروتی به آنها داده‌ایم و قصد داریم آن را تغییر دهیم. بنابراین ما ۲۵ درصد روی ۵۰ میلیارد دلار کالای وارداتی از چین تعرفه اعمال کردیم. بعد آنها گفتند که “ما هم همین کار را می‌کنیم.” من هم گفتم “خیلی خب، ما گلوله‌های بسیار بیشتری داریم.”

دولت چین اعلام کرده است از ۲۴ سپتامبر تعرفه‌های جدیدی علیه کالاهای آمریکایی به ارزش ۶۰ میلیارد دلار اعمال می‌کند. جنگ تعرفه‌ای آمریکا و چین از دوشنبه اجرایی می‌شود. ترامپ پیشتر تاکید کرده بود ۱۰ درصد تعرفه ابتدایی از اول ژانویه ۲۰۱۹ به ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت. این دو اقتصاد بزرگ جهان فعلا روی ۵۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی یکدیگر تعرفه اعمال کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید