آمازون اکو اتو؛ دستیار صوتی الکسا برای خودرو معرفی شد

  • خودرو
  • شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ۹:۲۳
    کد خبر :374144

آمازون، دستگاه جدیدی ابداع کرده است که به کمک اتصال بلوتوث و رادیو می‌تواند سرویس دستیار صوتی الکسا را در تمام خودروها ارائه دهد.

خودروهای مدرن کنونی به نوعی از طریق دستیار صوتی الکسا آمازون، اتصال هوشمند را تجربه می‌کنند. برنامه کنترل هوشمند آمازون که از طریق هوش مصنوعی به اشخاص کمک می‌کند تا با دستورات صوتی، کارهای خود را انجام دهند. این سیستم که اولین بار برای کنترل خانه (اتصال خانگی هوشمند) مورد استفاده قرار گرفت، اکنون به عضو مهمی از دنیای خودرو شناخته می‌شود. اگر گوشی هوشمند دارید و خودروی شما دارای سیستم استریو (حتی اگر مدل قدیمی دارای رادیو AM / FM متعلق به سال ۱۹۷۶) باشد، اکو اتو (Echo Auto) می‌تواند شما را به الکسا متصل کند.

در حالت ایده‌آل، روش ترجیحی اتصال از طریق بلوتوث است. اکو اتو می‌تواند به صورت بی‌سیم به اکثر رادیوها با قابلیت بلوتوث یا یک ورودی کمکی وصل شود. با این کار انواع فرستنده‌های FM که می‌توانند به دستگاه متصل شوند، اجازه دارند اکو اتو خود را از طریق فرکانس سنتی FM پخش کنند.

پس از اتصال، اکو اتو به شما اجازه می‌دهد تا به طور خودکار در خودرو با دستیار صوتی الکسا (Alexa) آمازون صحبت کنید. طبق گفته آمازون، الکسا در حال حاضر دارای ۵۰،۰۰۰ مهارت (روشی بسیار جالب برای صدا زدن برنامه‌های کاربردی) است که به راننده اجازه می‌دهد تا به طیف وسیعی از کارها و وظایف، از جمله جستجوی موسیقی از طریق خدمات پخش متعدد تا ارائه مسیرهای رانندگی دسترسی پیدا کند. این‌ها موارد معمولی هستند که ممکن است در خودرو بدانیم؛ اما الکسا می‌تواند فراتر از آن باشد تا کارهایی مانند آماده کردن لیست خرید مواد غذایی در مسیر رفتن به فروشگاه، بررسی اخبار محلی و حتی روشن کردن چراغ‌های خانه متصل پیش از رسیدن را انجام دهد. همه این موارد از طریق دستورات صوتی و به کمک جعبه کوچک اکو اتو انجام می‌شود.

در فرآیند گرفتن صدای کاربر از طریق دستیار صوتی الکسا، معمولا مشکلاتی وجود دارد. اگر تا به حال با دستیار صوتی در خودرو کار کرده‌اید، احتمالا می‌دانید که این کار همیشه آسان نیست. اگر کاربر به انگلیسی بگوید “تماس با پدر در خانه”، اغلب ممکن است با پاسخ “تماس با مرکز پشتیبانی داده‌ها” یا چیزی بدتر مانند “آیا شما گفتید با الاغی به اسم هومی تماس بگیرم؟” مواجه شود. آمازون می‌گوید که اکو اتو از حداقل هشت میکروفون کوچک برای از بین بردن موثر صدای محیط استفاده می‌کند. در نتیجه صدای کاربر به خوبی توسط دستیار صوتی شنیده و تشخیص داده می‌شود و فرمان صوتی به خوبی اجرا خواهد شد.

هنوز اطلاعی از شیوه و کیفیت عملکرد اکو اتو آمازون در دسترس نیست؛ کسانی که علاقه‌مند به دریافت اختراع جدید آمازون هستند، می‌توانند نام خود را با پرداخت ۲۵ دلار در لیست پیش‌ سفارش این شرکت ثبت کنند. در صورتی که افراد بخواهند زمان بیش‌تری صبر کنند، قیمت به ۵۰ دلار افزایش می‌یابد. به نظر می‌رسد که قیمت ۵۰ دلار برای افزودن قابلیت دستیار صوتی الکسا آمازون به خودرو، معامله بسیار خوبی باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید