الله‌کرم: منتقدان برپایی هیأت‌های عزاداری یزیدی و مخالف آمریکاستیزی هستند

  • سیاسی
  • شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ۱۰:۵۸
    کد خبر :374067

حسین الله کرم گفت: کسانی که می‌گویند هزینه برگزاری هیأت و مراسم‌های امام حسین صرف امور خیریه شود، از آمریکاستیزی ناراحت هستند و می‌خواهند از این اتفاق جلوگیری کنند.

به گزارش نامه نیوز، این روزها در ایام سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) پیام هایی از سلبریتی ها در فضای مجازی دست به دست می چرخد با این مضمون که به جای برگزاری هیأت و مراسم های مذهبی در محرم، مردم نذورات خود را صرف امور خیریه و دستگیری از مستمندان کنند اما این پیام ها با واکنش های زیادی در جامعه مواجه شد.

حسین الله کرم با بیان اینکه امام صادق (ع) موضوع برپایی مراسم های عزاداری برای امام حسین و یارانش مطرح کرد و از آن زمان به امروز این مراسم‌ها برگزار می‌شود، گفت: به نظر می رسد کسانی که این مسائل را می گویند توجهی به مردم محروم ندارند چون محرومیت فزاینده کنونی برآمده از تصمیمات غلط و سوء مدیریت های دولت است. اگر آنها هر دو جنبه را مورد توجه قرار می دادند حرف شان قابل بررسی بود اما وقتی یک مرتبه و بدون مقدمه و موخره فقط به عدم برگزاری هیئات عزاداری در ماه محرم می پردازند نشان می دهد که آنها از آمریکاستیزی ناراحت هستند چون حاصل آنچه از هیأت عزاداری امام حسین به جا می ماند ظلم ستیزی است که مصداق امروزش آمریکاستیزی می شود بنابراین می خواهند از این اتفاق جلوگیری کنند.

وی افزود: همه ملت ها و دولت ها در کشورهای مختلف دنیا همواره دنبال زمان و وضعیتی برای همبستگی و انسجام ملی هستند بنابراین سال های سال هزینه می کنند تا روزی به چنین موقعیتی دست یابند. کسانی که خواهان توقف برگزاری هیأت های مذهبی هستند، حتی در تاکتیک هم هیچ تفکری ندارند چون اگر تاکتیکی هم فکر می کردند حداقل به لزوم تقویت عنصر وحدت بین مردم در این ایام و روزگار توجه داشتند و این مراسم ها را در آن جهت تعریف می کردند بنابراین از حرف های این افراد را نمی توان جز مقابله با عاشورا تفسیر کرد.

وی درباره چرایی پیشگام نشدن سلبریتی ها برای کمک به امور خیریه اظهار کرد: دو جریان حق و باطل همواره وجود داشتند، کسی نمی تواند هم در جریان حق باشد و هم در جریان باطل. نمی توان هم در لشکر امام حسین و هم در لشکر عمرسعد بود.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: عاشورا عامل رشد مقاومت و استقامت در ملت است و می تواند در روزهای سخت ملت را یاری کند، وقتی کسی از عاشورا می گذرد قطعا دیگر در لشکر امام حسین قرار ندارد بلکه در لشکر مقابل است. چنین کسانی اگر منابع و امکاناتی در اختیارشان باشد آن را در جهت عکس شعارهای شان به کار می گیرند، یعنی سعی می کنند روند و سیر انتقال منابع به طور زنجیروار از طبقات محروم به سوی طبقه خودشان باشد.

الله کرم درباره قراردادن سلبریتی های مخالف برگزاری هیأت های مذهبی در لشکر یزد، یادآور شد: دو جریان بیشتر وجود ندارد. حتی اگر کسی در لشکر امام حسین باشد اما بی تقوایی کند دیگر در آنجا جایگاهی نخواهد داشت. این افراد هم نمی توانند در این جبهه بمانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید