تشکیل پرونده قضایی برای چند مدیر شهرداری کرج

    کد خبر :374013

مدیرکل محیط زیست البرز از تشکیل پرونده قضایی برای پنج مدیر سهل انگار شهرداری در موضوع دپوی زباله خبر داد.

فردین حکیمی در گفت‌وگو با  ایسنا اظهار کرد: در برنامه پنجم توسعه، تکالیف متعددی در خصوص مدیریت پسماند به شهرداری‌ها محول شده اما این دستگاه‌ها تاکنون به وظایف خود در این حوزه به خوبی عمل نکرده‌اند، همین امر باعث شده در محیط‌های شهری شاهد بی‌توجهی و تخلفات گسترده از سوی شهرداران مناطق کرج و برخی شهرداران دیگر شهرهای استان در موضوعات مرتبط با ساماندهی پسماند از جمله ساماندهی مراکز موقت دپوی زباله باشیم.

وی ادامه داد: متأسفانه گاه و بیگاه شاهد انتشار اخباری مبنی بر آتش سوزی مراکز دپوی موقت زباله و ضایعات آتش‌زا در حوزه شهری هستیم که این امر باعث نارضایتی مردم شده است.

حکیمی افزود: با وجود پیگیری‌ها و مکاتبات متعدد با شهرداری‌های مناطق برای رفع معضلات زیست محیطی مراکز تفکیک و دپوی موقت پسماندها، متأسفانه در اعلام پاسخ به مکاتبات امتناع نموده و اراده‌ای برای ساماندهی این وضعیت نداشته‌اند.

مدیر کل محیط زیست البرز گفت: به همین دلیل چاره‌ای جز پیگیری قضایی از سوی محیط زیست استان در این خصوص باقی نمانده است. تاکنون برای مدیران پنج منطقه از شهرداری کرج در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده و تا حصول نتیجه لازم پیگیری ادامه خواهد داشت. امید است برخورد قهری و قانونی با مدیرانی که نسبت به حقوق شهروندان در بحث پسماند بی توجه هستند، نتیجه بخش باشد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید