کشف نخستین محموله قاچاق انسان در سال جاری

ماموران گمرک دو نفر را که در داخل کانتینر جاسازی شده و قصد داشتند به صورت قاچاق از مرز واردکشور شوند، شناسایی و کشف کردند. گمرک ایران، این دو نفر قصد داشتند به صورت قاچاق از طریق یک دستگاه کامیون ترک از مرز بازرگان وارد کشورمان شوند.
ماموران گمرک بازرگان به هنگام کنترل این کامیون، به رغم سالم بودن پلمپ الصاقی، متوجه پارگی سیم پلمپ چادر کامیون شدند که با هماهنگی اقدام به بازرسی از داخل محفظه کانتینر مربوطه کردند.
در نهایت دو نفر شامل یک نفر مرد و یک نفر زن که در داخل بار پنهان شده بودند، کشف شدند و در حضور حاضران صورتجلسه کشف مبنی بر ورود غیرقانونی انسان تنظیم شد.
هفته گذشته مسعود کرباسیان رییس کل گمرک ایران از کشف 50 مورد قاچاق انسان توسط گمرک در سال گذشته (95) خبر داد که به مدد بکارگیری تجهیزات کنترلی پیشرفته از جمله دستگاه های ایکس ری کامیونی به دست آمده است.
قاچاق انسان شکل نوینی از برده‌داری در دنیای مدرن است که شامل استخدام انسان‌ها، انتقال و دریافت آنها برای وادار کردن افراد به تن‌فروشی یا انجام کارهای سخت و طاقت‌فرسا در کارخانه ها، رستوران‌ها، مزرعه ها، دامداری‌ها و پروژه‌های ساختمانی می شود.
قاچاق انسان پس از قاچاق اسلحه و مواد مخدر، سومین تجارت غیرقانونی در دنیا به شمار می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید