واشنگتن می‌گوید در پی مذاکره با تهران است

    کد خبر :373370

برایان هوک، رییس «گروه اقدام ایران» روز چهارشنبه 28 شهریور اعلام کرد ایالات متحده آمریکا به دنبال انجام مذاکرات با ایران برای بستن پیمانی است که برنامه هسته ای و موشکی این کشور را در برگیرد.

هوک که در موسسه هادسون واقع در واشنگتن سخنرانی می کرد گفت: «امیدواریم بتوانیم توافق جدیدی با ایران امضاء کنیم. این بار توافق، همانند دفعه گذشته توافقی شخصی بین دو دولت نخواهد بود. ما به دنبال یک پیمان هستیم.»

رییس «گروه اقدام ایران» افزود با اینکه «دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا و وزیر خارجه، مایک پمپئو بارها اعلام کرده اند که آماده مذاکره با ایران هستند اما مقامات تهران تا به حال نظر مثبتی نسبت به آغاز مذاکرات ابراز نکرده‌اند.»

توافق هسته ای با ایران، توافقی اجرایی بود که به تایید سنای آمریکا نرسید. اگر دولت آمریکا بخواهد پیمانی را با ایران امضاء کند، این پیمان باید به تایید سنای ایالات متحده برسد.

مخالفان توافق هسته‌ای معتقدند، قصور باراک اوباما، رییس جمهوری وقت آمریکا در به تایید رساندن برجام در سنا، به دونالد ترامپ فرصت داد تا به راحتی به صورت یک طرفه از آن خارج شود.

آقای هوک افزود: «اوباما توانایی جمع کردن آرای کافی برای به تایید رساندن توافق هسته‌ای در سنا را نداشت. به همین دلیل، وی به دنبال آرای شورای امنیت سازمان ملل رفت. راه حلی که در نظام دولتی آمریکا، ناکافی است و نتایج آن پایدار نخواهد بود.»

رییس جمهوری آمریکا قرار است در پایان ماه سپتامبر در جلسه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران سخنرانی کند.

رییس «گروه اقدام ایران» با اشاره به عدم ابراز علاقه مقامات ایرانی به مذاکره با آمریکا گفت: «با اینکه ما به نظر آنان احترام می گذاریم، اما این موضع گیری، تغییری در سیاست‌های ما نخواهد داد. برنامه تحریم های ما در حال اجرا است و اقدامات سخت تری نیز علیه ایران در راه است.»

برایان هوک تاکید کرد که ایالات متحده آمریکا در حال انجام مذاکرات دیپلماتیک است تا خرید نفت از ایران را تا ماه نوامبر به صفر برساند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید