رقبای پژو‌۲۰۰۸ در بازار!

    کد خبر :37334

 

هرچند هنوز زمان پیش فروش رسمی اولین خودرو پسابرجامی مشخص نیست، اما بازار رقابتی که قرار است پژو ۲۰۰۸ در آن حضور داشته باشد موجب شده تا کارشناسان صنعت مسیر طولانی را برای اثبات جایگاه این خودرو در بازار پیش بینی کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر خودرو، پژو 2008 اوایل سال جاری وارد خط تولید شد و براساس قیمت گذاری صورت گرفته قرار است پیش فروش آن با قیمتی معادل 98 میلیون و 900 هزار تومان صورت گیرد. هرچند مشخص نیست ایکاپ در مرحله اول، چند دستگاه پژو 2008 را پیش‌فروش خواهد کرد، با این حال طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است در مجموع طی سال جاری بین 12 تا 15 هزار دستگاه از این محصول تولید و وارد بازار خواهد شد.

اما با نزدیک شدن به زمان پیش فروش پژو 2008 این سوال مطرح می شود که این خودرو تازه نفس اروپایی در بازار با چه رقبایی روبرو خواهد بود. به گفته فعالان بازار خودرو نسل جدید رنو داستر که قرار است در سال 2017 در کشور تولید شود بزرگترین رقیب پژو 2008 در بازار محسوب می‌شود، داستر توانسته پرفروش‌ترین خودروی رنو در اروپا باشد و قاعدتا می‌داند که با نسل جدید خود چگونه از پس پژو 2008 در ایران برآید. اما سیتروئن C3 XR رقیب دیگری که در انتظار 2008 است هرچند هنوز این خودرو به بازار نرسیده اما در آینده می تواند رقیب بزرگی برای پژو 2008 بحساب آید.

کپچر و تیوولی دیگر خودروهایی هستند که در حال حاضر توانسته اند سهم خوبی از بازار را به دست آوردند،‌ اما فعالان بازار خودرو معتقدند که به لحاظ فنی پژو 2008 چندگام از کپچر جلوتر است و به همین دلیل می تواند به راحتی در بازار از این خودرو عبور کند. در خصوص تیوولی نیز نزدیکی قیمت این خودرو در بازار با گران‌ترین تیپ 2008 می تواند به سود این خودروی اروپایی تمام شود.

فربد زاوه یکی از کارشناسان خودرو در این خصوص می گوید: پژو 2008 در ابتدا قرار بود با موتور Tu5 وارد بازار شود موتوری که چندان پرقدرت محسوب نمی شد و همانند خودروهای مشابه مورد استقبال قرار نمی گرفت، اما با تغییرات صورت گرفته و پیش بینی موتوری با قدرت 160 اسب بخار در حال حاضر می توان پیش بینی کرد که این خودرو در بازار موفق خواهد بود.

به گفته این کارشناس خودرو،‌ برای پژو 2008 قیمت 98 میلیون و 900 هزار تومان پیش بینی شده اما اینکه این خودرو با چه آپشن های در بازار عرضه خواهد شد مشخص نیست، در صورتی که این خودرو با آپشن های کامل در بازار عرضه شود و در خصوص تامین قطعه و خدمات پس از فروش نیز تدابیر کامل در نظر گرفته شده باشد می تواند محصول موفقی در بازار باشد و با حاشیه ای 20 درصدی در بازار آزاد عرضه شود و قیمت آن در بازار به 120 تا 130 میلیون تومان نیز برسد.

از سوی دیگر به گفته این فعال حوزه خودرو، با نزدیک شدن به زمان عرضه این خودرو در بازار از همین حالا نگرانی‌هایی در خصوص واسطه‌گری در بازار پژو 2008 به وجود آمده است. تجربه نشان داده معمولا خودروهای جدیدی که در بازار عرضه می‌شوند، با افزایش قیمت بسیار زیادی در مقایسه با نرخ کارخانه مواجه و سود آن به جیب دلالان و واسطه‌گران می‌رود نه خودروسازان و مشتریان.به همین دلیل باید نهایت دقت را در برنامه‌ریزی فروش پژو 2008 به کار گرفته و اجازه ندهند سرنوشت سایر خودروها که با صعود شدید قیمت در بازار مواجه شدند، برای این محصول تکرار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید