کاهش بارش‌های غرب کشور از فردا/طوفان در راه زابل

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ ۱۶:۲۴
    کد خبر :373291

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش بارش‌ها در غرب کشور از فردا گفت: تا پایان هفته در منطقه زابل سیستان و بلوچستان شاهد وزش باد شدید که در بعضی از ساعات می‌تواند به طوفان تبدیل شود خواهیم بود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت هوای کشور اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز و فردا (پنجشنبه) سامانه بارشی در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، شمال شرق کشور بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس جنوبی، مرکز، مناطقی از فارس و شمال هرمزگان رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی با اشاره به پیش‌بینی روز پنجشنبه گفت: فردا از بارش‌ها در غرب کشور کاسته خواهد شد. طی این مدت کاهش دید به دلیل وجود پدیده مه در جاده‌های کوهستانی دامنه‌های البرز شمالی در شرق تا اوایل صبح انتظار می‌رود.

وظیفه همچنین با بیان اینکه در روز جمعه از ناپایداری‌ها در بیشتر مناطق کشور کاسته می‌شود، افزود: بارش پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد در دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی، سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از استان‌های اصفهان، کرمان، یزد، شرق فارس و شمال هرمزگان انتظار می‌رود.

وظیفه همچنین گفت: از امروز تا جمعه ماندگاری هوای خنک در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور ادامه خواهد داشت و دریای خزر نیز طی امروز و فردا مواج است.

وی همچنین به وزش باد در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: از امروز تا پایان هفته شاهد وزش باد شدید در منطقه زابل خواهیم بود و در روزهای پنجشنبه و جمعه در بعضی از ساعات رخداد طوفان گرد و خاک دور از انتظار نیست.

میدرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در مورد پیش‌بینی هوای استان تهران نیز گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری، گاهی ابری و همچنین رگبار و رعد و برق و احتمال وزش باد شدید وجود دارد. بیشینه دما در روز پنجشنبه در تهران به 30 و کمینه آن به 20 درجه سانتیگراد می‌رسد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که در روز جمعه شاهد هوای نیمه ابری و بارش پراکنده و به تدریج کاهش ابر باشیم. دمای هوای تهران در روز جمعه در بالاترین حد 29 درجه سانتیگراد و در پایین‌ترین حد به 19 درجه سانتیگراد می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید