مواد غذایی که باعث تشدید بوی دهان می‌شوند

    کد خبر :373206

این نکته بدیهی است که نباید قبل از یک جلسه کاری مهم و یا یک قرار عاشقانه از مواد‌غذایی که باعث هالیتوسیس یا بوی دهان می‌شوند استفاده کرد اما گاهی ما به دلیل بی‌اطلاعی از این مواد‌غذایی در مواقع نامناسبی استفاده می‌کنیم و باعث آزار و تنفر دیگران می‌شویم.

ماهی ساردین، خیارشور، کلم بروکسل و … جزو مواد غذایی مفید و پر خاصیتی هستند که به دلیل داشتن طعم و بوی قوی، باعث ایجاد بوی دهان <mouth smell>می‌شوند. پس قبل از هر گونه مهمانی و یا جلسات مهم از خوردن این مواد غذایی پرهیز کنید.

این نکته بدیهی است که نباید قبل از یک جلسه کاری مهم و یا یک قرار عاشقانه از مواد‌غذایی که باعث هالیتوسیس یا بوی دهان می‌شوند استفاده کرد اما گاهی ما به دلیل بی‌اطلاعی از این مواد‌غذایی در مواقع نامناسبی استفاده می‌کنیم و باعث آزار و تنفر دیگران می‌شویم. در اینجا فهرستی از این مواد غذایی را به شما معرفی می‌کنیم تا در جلسات و دیدارهای مهم خود با دهانی خوشبو و احساسی عالی حاضر شوید.
۱. ساردین
ماهی ساردین بسیار خوشمزه و مفید است اما بوی قوی این ماهی خیلی بیشتر از آنچه تصور می‌کنید در دهان شما باقی خواهد ماند. پس قبل از جلسه کاری هرگز ساردین مصرف نکنید. با خوردن این ماهی بوی دهان شما افزایش می یابد.
۲. سیر
سیر جزو آن دسته سبزیجات است که بوی فوق‌العاده قوی و تندی دارد. مصرف سیر ممکن است عوارض جانبی نامطلوبی بر هضم غذای شما داشته باشد و باعث شود یک روز کامل و یا بیشتر بوی دهان پیدا کنید. بنابراین از مصرف این ماده غذایی پرخاصیت نیز باید قبل از جلسات کاری و یا مهمانی‌های مهم خودداری کنید.
۳. کلم بروکسل
کلم بروکسل نیز دارای عطر و طعمی قوی است که این بو پس از صرف غذا برای مدت طولانی در دهان شما باقی خواهد ماند.
۴. خیارشور
آیا عاشق طعم تند و شور خیارشور هستید؟ بهتر است این ماده‌غذایی ترد و خوشمزه را در اوقات تنهایی مصرف کنید و دیگران را آزار ندهید.
۵. کاهو
اگر بعد از مصرف کاهو دندان‌های خود را مسواک نزنید، تکه‌های کاهو، لابلای دندان‌ها باقی مانده و باعث رشد و افزایش باکتری‌های موجود در دهان شده و به عاملی برای ایجاد بوی دهان تبدیل می‌شوند.
۶. پیاز
پیاز هم مانند سیر دارای خواص فوق‌العاده‌ای است و برای سلامتی بسیار مفید است ولی به همان مقدار دارای اسانسی قوی است که باعث ایجاد بوی دهان می‌شود و این بو خیلی بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید در دهان شما باقی می‌ماند.
۷. صدف خوراکی
علی‌رغم داشتن خواص فوق‌العاده و طعمی دلپذیر، این ماده غذایی نیز باعث ایجاد بوی بد در دهان می‌شود. البته ذکر این نکته ضروری است که صدف خوراکی آن قدرها هم بد بو نیست اما خوب، به اندازه‌ای قوی هست که باعث شود یک روز کامل دهان شما بو بدهد. نکته مهم‌تر این است که معمولا صدف‌های خوراکی را در یک ظرف پر از سیر طبخ می کنند.
۸. پنیر آبی یا بلوچیز
پنیر آبی یکی از خوشمزه‌ترین و البته گران‌قیمت‌ترین نوع پنیرهاست و از آنجا که نوعی کپک باعث تغییر رنگ و مزه آن می‌شود، خوردن آن باعث ایجاد بوی بد در دهان خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید