مشخصات فنی و قیمت نسخه‌های مختلف مرسدس بنز AMG GT سدان، اعلام شد

  • خودرو
  • چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ ۱۲:۱۳
    کد خبر :373039

قیمت پایه و مشخصات فنی کامل تمام تیپ‌های مختلف از کوپه‌ی ۴ در مرسدس بنز AMG GT با پیشرانه‌های ۸ و ۶ سیلندر توربوشارژ، منتشر شد.

پس از انتشار قیمت و مشخصات فنی گران‌ترین تیپ مرسدس بنز AMG GT سدان با کد GT63 S، امروز مشخصات کامل تمام تیپ‌های این کوپه‌ی ۴ در آلمانی، منتشر شد. دو تیپ GT63 و GT63 S مرسدس AMG GT سدان با قیمت‌های پایه‌ی به‌ترتیب ۱۶۷ هزار و ۱۶ یورو (بیش از ۱۹۵ هزار دلار) و ۱۵۰ هزار و ۱۱۸ یورو (بیش از ۱۷۵ هزار دلار)، از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۴ لیتری به‌همراه دو توربوشارژر، قدرت‌های ۵۷۷ و ۶۳۰ اسب بخار و گشتاورهای ۸۰۰ و ۹۰۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کنند. GT63 S با نهایت سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۳.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و GT63 با نهایت سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۳.۴ ثانیه زمان نیاز دارد.

مهندسان مرسدس بنز علاوه بر این دو تیپ، دو مدل دیگر از سدان AMG GT با پیشرانه‌ی کوچک‌تر و قیمت کمتر هم در نظر گرفته‌اند. تیپ GT43 به‌عنوان ارزان‌ترین مدل از این سدان معرفی شده است؛ قیمت GT43 با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری توربوشارژ، قدرت ۳۶۲ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر، ۹۵ هزار و ۲۵۹ یورو (حدود ۱۱۱ هزار دلار) تعیین شده است.

GT43 مانند تمام تیپ‌های AMG GT سدان، به گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته‌ی AMG TCT 9G و سیستم تمام چرخ محرک 4Matic+ مرسدس مجهز است. ارزان‌ترین مدل از سدان AMG GT با نهایت سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۴.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. علاوه بر این، تیپ GT43 به سیستم برق ۴۸ ولت با فناوری EQ Boost استارتر مرسدس مجهز است تا مصرف سوخت سدان آلمانی، به ۹.۱ تا ۹.۴ ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر برسد. آلایندگی GT43 نیز در هر کیلومتر بین ۲۰۹ تا ۲۱۵ گرم CO2 اعلام شده است.

تیپ GT53 با قیمت پایه‎‌ی ۱۰۹ هزار و ۱۸۲ یورو (حدود ۱۲۷ هزار دلار) دیگر مدل AMG GT چهاردر با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری توربوشارژ است؛ قدرت این مدل به ۴۲۹ اسب بخار و گشتاور آن هم به ۵۲۰ نیوتن‌متر محدود می‌شود. مصرف سوخت و آلایندگی GT53 و GT43 مشابه است، اما GT53 با نهایت سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت در زمان ۴.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در دو تیپ ۶ سیلندر سدان AMG GT، فناوری EQ Boost در شرایط مورد نیاز حدود ۲۲ اسب بخار به قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر به گشتاور قوای فنی اضافه می‌کند.

تولید مرسدس AMG GT سدان، از هفته‌ی گذشته در شهر زیندلفینگن آلمان آغاز شده است تا اولین نسخه‌های تولیدی، ماه آینده در آلمان عرضه شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید