ارتقای سطح سواد سلامت مردم و کاهش بیماری‌ها

    کد خبر :372689

عموزاده گفت: افزایش مشارکت اجتماعی سبب ارتقای سطح سواد سلامت مردم و کاهش بیماری‌ها می‌شود.
ایمان عموزاده رئیس شبکه بهداشت و درمان شمیرانات اظهار کرد: ارتقای مشارکت‌های اجتماعی از اولویت‌های اصلی طرح تحول نظام سلامت و راه اندازی معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت در جهت تاکید بر این موضوع بوده است.

وی ادامه داد: معاونت اجتماعی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در راستای افزایش مشارکت‌های مردمی در حوزه سلامت راه‌اندازی و امور بهداشت و درمان به مردم واگذار شده است تا تحت نظارت و تولیت وزارت بهداشت صورت بگیرید.

عموزاده عنوان کرد: دولت پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت از مردم برای ارائه خدمات بهداشت و درمانی از مردم کمک گرفته است تا افرادی که تحت پوشش سلامت قرار نگرفته امکانات بهداشتی در اختیار آنها قرار گیرد.

حمایت سازمان های مردم نهاد در طرح های بهداشتی و درمانی منطق محروم
وی تاکید کرد: امکانات بهداشتی به صورت رایگان در اختیار مردم و به خصوص در مناطق محروم قرار می‌گیرد و سازمان‌های مردم نهاد درا ین زمینه کمک‌های بزرگی کرده‌اند.

عموزاده اظهار کرد: در سال‌های گذشته خیرین علاقه‌مند بوده تا در حوزه درمان فعالیت کنند اما با شرایط فعلی خیرین در حوزه پیشگیری و سلامتی افراد اقدامات خوبی را انجام می‌دهند.

وی گفت: خیرین در زمینه پیشگیری کلینیک مشاوره رفتاری را بازسازی کرده‌اند و در دیگر مسائل و مباحث سلامت روان کلینیک‌های خوبی را راه‌اندازی کرده‌اند.

عموزاده یادآوری کرد: یکی از برنامه‌های مهم شبکه بهداشت شمیرانات پیشگیری از بیماری و ارتقای سطح سلامت مردم این منطقه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید