راه اندازی سامانه ثبت اعلام کمبود تجهیزات پزشکی

    کد خبر :372667

مسائلی گفت: با استفاده از سامانه ثبت اعلام کمبود تجهیزات پزشکی، از این پس تمامی دانشگاه های علوم پزشکی می توانند همه کمبودهای احتمالی خود را مدیریت کنند.
رضا مسائلی مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی، در نشست با معاونین غذا و دارو و مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاه های قطب علوم پزشکی بیان داشت: در شرایط تحریم، تمام دانشگاه ها باید به دقت، نیاز، مصرف و تهیه تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی مراکز تابعه را مدیریت و برنامه ریزی نمایند.

وی اظهار داشت: در همین رابطه، سامانه ثبت اعلام کمبود تجهیزات پزشکی برای دانشگاه ها راه اندازی شد. با استفاده از این سامانه و به شرط ورود دقیق اطلاعات، می توان کمبودها را مدیریت کرد، همچنین در این سامانه دانشگاه های قطب می توانند نیازمندی های دانشگاه ها و مراکز خود را مشاهده و نیازمندی های دانشگاه را وارد کرده تا در اسرع وقت این کمبودها پیگیری و جبران شود.

مسائلی افزود: دانشگاه های قطب باید محور رسیدگی و مدیریت کمبود دانشگاه های همجوار قرار گیرند، همچنین جلسات قطب باید به صورت مدون با محوریت مدیریت تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی برگزار شود.

در ادامه نشست محمد مهدی علاالدین، سرپرست گروه نظارت بر تامین تجهیزات پزشکی به تشرح اقدامات و برنامه‌های مدیریت تامین و پیشگیری از کمبودهای تجهیزات و ملزومات پزشکی پرداخت.

بر اساس این گزارش تمامی دانشگاه ها موظف شدند میزان مصرف سال 1396 و نیاز سال 1397 خود را به صورت جزیی و دقیق برای اداره کل تجهیزات پزشکی ارسال تا برنامه ریزی لازم برای تامین با مشارکت آنها انجام گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید