معاون آموزش ابتدایی وزارت‌آموزش و پرورش:

مدارس اجازه اخذ هیچ گونه وجهی از خانواده‌ها ندارند

    کد خبر :372663

معاون آموزش ابتدایی وزارت‌آموزش و پرورش گفت: مدارس اجازه اخذ هیچ گونه وجهی از خانواده‌ها ندارند و دوره ابتدایی نباید جولانگاه سودجویی موسسه های آموزشی باشد.

رضوان حکیم زاده بااشاره به اجرای طرح ویژه مدارس از مهر ۹۷ اظهار کرد: طرح ویژه مدارس از امسال در دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول اجرایی خواهد شد و بر اساس این طرح، شورای مدرسه متشکل از مدیر، معلمان و والدین برای ۲ ساعت آموزشی کاسته شده، برنامه ریزی می‌کنند و البته چارچوب پیشنهادی از مهارت‌ها برای این ۲ ساعت در نظر گرفته شده است اما مدارس می‌توانند با مشورت شورا، برنامه‌های دیگری متناسب با شرایط مدرسه و خانواده‌ها را برای دانش آموزان طی این ۲ ساعت در نظر بگیرند.

حکیم زاده با اشاره به اینکه معلمان در اجرای این طرح نقش اصلی را دارند، گفت: برای پر کردن این ۲ ساعت، مدارس می‌توانند از ظرفیت‌های بیرونی هم بهره گیرند اما اجازه دریافت هیچگونه وجه اضافی از خانواده‌ها وجود ندارد.

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه بر اساس سند تحول بنیادین، ۱۰ تا ۲۰ درصد ساعت آموزشی می‌تواند در اختیار مدارس قرار گیرد، اظهار کرد: در این زمان مدارس می‌توانند به جای برنامه درسی معمول، مهارت‌های مختلف از جمله مهارت‌های زندگی، یادگیری حرفه‌ای خاص، اجرای طرح‌های محیط زیستی و مواردی دیگر از این قبیل را جایگزین کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت‌ آموزش و پرورش، وی تصریح کرد: مدارس در این زمان به هیچ وجه اجازه ندارند به برگزاری کلاس‌های تقویتی، تست و مواردی از این قبیل بپردازند چرا که هدف این طرح مدرسه محوری و تقویت مهارت‌های دانش آموزان است که رویکردی اصلی در وزارت خانه به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا،معاون آموزش ابتدایی در ادامه افزود: دوره ابتدایی نباید جولانگاه سودجویی موسسه های آموزشی باشد و از دانش آموزان با عنوان های گوناگونی مانند تیزهوشان و مدارس خاص سوء استفاده شود.
وی تصریح کرد: همچنین حذف آزمون های چند گزینه‌ای در مدرسه‌های ابتدایی، کتاب های کمک های آموزشی و پیک نوروزی با هدف فرصت دادن به دانش آموزان برای انتخاب کردن در تداوم رویکرد پیشین این معاونت انجام شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید