پایان داستان آقازاده‌ها در دستگاه‌های دولتی

    کد خبر :372341

یک کارشناس اقتصادی ابراز امیدواری کرد، با اجرای کامل اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، داستان به‌کارگیری آقازاده‌ها و ژن‌های خوب در دستگاه‌های دولتی به پایان برسد و کارها به جوانان متخصص و کارآمد سپرده شود.

حمید نجف در گفت‌وگویی درباره ابلاغ قانون اصلاح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان ابراز عقیده کرد و گفت: اصلاح قانون بیشتر در مورد افراد بازنشسته‌ای صدق می‌کند که در دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی یا شبه دولتی مشغول به کار شده‌اند.

وی افزود: با توجه به آنکه در قانون بحث بکارگیری بازنشستگان در شرکت‌های دولتی،‌ سازمان‌ها و نهادهای وابسته به دولت تصریح شده‌است، قوای قضاییه، مجریه و مجلس باید دست به دست هم بدهند و سیستم‌های نظارتی وارد عمل شوند تا قانون به نحو شایسته و با جدیت به اجرا درآید.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه نباید به قوانینی که تصویب می‌کنیم آنقدر ماده و تبصره اضافه کنیم که خاصیت خود را از دست بدهد،‌ افزود: اگر می‌خواهیم قانون به طور کامل اجرا شود، نباید امکان دور زدن آن را به افرادی که بازنشست شده و مجدد در یک دستگاه دولتی یا شبه دولتی مشغول به کار شده‌اند، فراهم کنیم.

به اعتقاد وی کرکره حیات خلوت‌ها در ادارات و سازمان‌های دولتی باید کشیده شود و افراد هنگام بازنشستگی از نظر درآمدی آنقدر تامین باشند که دیگر به سراغ شغل‌های دوم و سوم نروند.

به گزارش ایسنا:این کارشناس اقتصادی، درعین حال افرادی که از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های دولتی بازنشسته شده ولی مجدد در بخش‌های خصوصی مشغول بکار شدند را مشمول این قانون ندانست و گفت: ممکن است فردی در آموزش و پرورش کار کند و بعد از بازنشستگی در یک مدرسه غیرانتفاعی یا آموزشگاه خصوصی جذب کار شود. این فرد مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان نمی‌شود چون نهاد و بنگاهی که در آن مشغول کار شده دولتی نیست و عمدتا بدون بیمه با حقوق اندک جذب می‌شوند.

به گفته نجف، بکارگیری بازنشستگان در بسیاری از وزارتخانه‌ها شایع است و افراد بعد از بازنشستگی در سمت‌های مشاور یا مدیرکل برای معاونت‌ها یا صندوق‌های بیمه به خدمت گرفته شده‌اند در حالی که باید جای خود را به افراد جوان و تازه نفس بدهند.

وی تصریح کرد: با ابلاغ این قانون نباید چنین افرادی از مجموعه‌های دولتی به سمت شرکت‌ها و سازمان‌های خصولتی و شبه دولتی مهاجرت کنند. اگر افرادی لایق و توانمند باشند در بخش‌های خصوصی برایشان کار است و باید از آویزان شدن دولت دست بردارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید