چین از برجام به عنوان یک توافق مهم چند جانبه حمایت می کند

    کد خبر :372103

پانگ سن سفیر چین در تهران با بیان این که برجام یک توافق مهم چند جانبه بین المللی است، گفت: همه طرف ها موظف به اجرای آن هستند و ما نیز از آن حمایت می کنیم.

پانگ سن سفیر چین در تهران روز دوشنبه با کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.
پانگ سن سفیر چین در تهران بر سیاست دولت این کشور در توسعه همکاری‌ها در حوزه های گوناگون به ویژه اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: گسترش روابط فیمابین درهمه زمینه‌ها و بهره‌گیری از دیپلماسی پارلمانی موجب تحکیم و پایداری روابط به ویژه در حوزه اقتصادی خواهد بود.
وی پیوند و همکاری فیمابین را لازمه شناخت دو کشور از یکدیگر دانست و اظهار داشت: روابط اقتصادی و تجاری می‌تواند در توسعه تعاملات دو کشور نقش سازنده‌ای را ایفا کنند.
یانگ سن با ابراز خرسندی از گسترش روابط چین با جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیادی برای همکاری دارد و امیدواریم با گسترش و افزایش سطح مبادلات بین دو کشور و فراهم آوردن زمینه‌های ارتباط بیشتر، سطح روابط دو کشور ارتقاء یابد.
سفیر چین تاکید کرد: برجام یک توافق مهم چندجانبه بین‌المللی است که همه طرف‌ها موظف به اجرای آن هستند و ما نیز از آن حمایت می‌کنیم و امیدواریم که اراده سیاسی همه طرف‌های مرتبط با برجام مشارکت در اجرای کامل و بی‌نقض این توافقنامه باشد.
کاظم جلالی نیز در این دیدار، گسترش روابط دو کشور را مهم دانست و گفت: گسترش مراودات فی‌مابین، لازمه ارتقاء سطح همکاری های اقتصادی و سیاسی دو کشور است.
وی با ابراز خرسندی نسبت به روند گسترش همکاری‌های و مراودات پارلمانی در قالب دیپلماسی پارلمانی، افزود: همکاری‌های پارلمانی، پشتوانه مهمی برای توسعه روابط در حوزه‌های گوناگون به ویژه مناسبات اقتصادی است و مجلس شورای اسلامی بر حمایت از ارتقاء سطح مناسبات دوکشور، به ویژه درمسائل اقتصادی، تجاری و سیاسی تاکید دارد.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌های ایران و نقض برجام از سوی آمریکا اظهار داشت: اکنون فرصت مغتنمی است که کشورهای قدرتمند جهان به ویژه چین، جهشی اساسی در برابر زیاده ‌خواهی‌ها و رفتارهای هنجار شکنانه ترامپ داشته باشند.
جلالی همچنین تروریسم در منطقه و جهان را محصول رفتارهای مداخله جویانه برخی از بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دانست و خاطر نشان کرد: جریان‌های تروریستی دارای آبشخور مشخصی است و کمک‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بعضی کشورها به بروز و تقویت قدرت تروریسم در منطقه منجر شده است.
وی نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم را جدی، پیشتاز و موثر دانست و تاکید کرد: اراده‌ای مستحکم برای مقابله با تروریسم در ایران وجود دارد و کشورهای جهان نیز در این مسیر نباید ترویست‌ها را به دو دسته خوب و بد تقسیم کنند.
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، ‌تروریسم را خطر جدی برای جهان دانست، تاکید کرد: نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه صادقانه با تروریسم ‌روشن است و همه کشورها باید با اراده‌ای جدی به مبارزه با این پدیده شوم بپردازند.
به گزارش ایرنا، وی با اشاره به عهدشکنی آمریکا با خروج از برجام، تصریح کرد: آمریکا با خروج از برجام بر غیرقابل اعتماد بودن خود مهر تایید زد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که جمهوری اسلامی ایران همواره بر تعهدات خود در برجام پایبند بوده است، تاکید کرد: با خروج آمریکا از برجام، اروپا، چین و روسیه باید به صورت جدی و عملی برای حفظ این توافق تلاش کنند.
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس یادآور شد: حمایت عملی جامعه جهانی از برجام، مهمترین اقدام برای مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا و مهار رفتارهای غیرمتعارف ترامپ است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید