تدریس 6 ساعته مدیران و معاونین براساس شرایط هر منطقه انجام می پذیرد

    کد خبر :37208

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: موضوع تدریس 6 ساعته مدیران و معاونین هیچگونه تغییری نکرده ، بنابراین استانها براساس اقتضائات و شرایط نیروی انسانی هر منطقه تصمیم گیری می کنند.
[تدریس 6 ساعته مدیران و معاونین براساس شرایط هر منطقه انجام می پذیرد]

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا فرهنگی ، اسفندیار چهاربند با بیان اینکه براساس تصمیم کمیته برنامه ریزی استان ها ، اجرای این طرح همانند سال های قبل ادامه خواهد داشت ، اظهار کرد: طی چهار سال اخیر شیوه نامه ای به استانها ، با هدف استفاده بهینه از ظرفیت نیروی انسانی موجود و سازمان دهی سایر عوامل آموزشی ، تحت عنوان سامان دهی نیروی انسانی و توسعه سنواتی ابلاغ شده است.
وی افزود: باید همواره تلاش کرد نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی مدیریت شود تا از امکانات موجود، حداکثر بهره برداری حاصل شود.
چهاربند تفویض اختیار به استان ها برای استفاده از ظرفیت مدیران و معاونین در امر تدریس را یکی از راهکارهای ارائه شده دانست و گفت: با ارائه این راهکار، اولا بخشی از نیاز نیروی انسانی تأمین ، ثانیا مهارت ها و شایستگی های آموزشی و تدریس مدیران و معاونین تقویت و ثالثا علاوه براین موارد مدیران و معاونین با تعامل بهتر با معلمان به درک بهتری از شرایط کلاس درس و روش های نوین تدریس و فرآیند یادگیری – یاددهی ، بهره مند می شوند.
رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات، تدریس 6 ساعته مدیران و معاونین ، در مدت چهارسال اخیر را از اختیارات کمیته برنامه ریزی استان عنوان و افزود: در راستای سیاست های جدید وزارت آموزش وپرورش و براساس بخشنامه تفویض اختیار امور مالی و سرمایه انسانی که اخیراً به استان ها ابلاغ شد ، مبنی بر تفویض اختیار به استان ها ؛ در سال تحصیلی 97-96 در پیوست 2 آن موضوع 6 ساعت تدریس مدیران و معاونین همچون سال های قبل به استان ها تفویض شده و طبق بند 6 بخشنامه، تصمیم گیری درخصوص تدریس مدیران و معاونین برعهده کمیته برنامه ریزی استان است.
وی افزود: استان ها حسب دستور کمیته برنامه ریزی خود که براساس وضعیت نیروی انسانی هر استان تصمیم گیری می کنند درخصوص ادامه یا توقف این رویه اقدام خواهند کرد.
رئیس مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش ادامه داد: هر چند امتیاز مشخصی برای مدیران و معاونینی که تدریس می کنند در مقایسه با مدیران و معاونینی که تدریس نمی‌کنند تاکنون وجود نداشته، اما به منظور ایجاد انگیزه، طرحی را در دست بررسی داریم که براساس آن در موضوعاتی مانند رتبه بندی، ارزیابی عملکرد و سایر فعالیت ها، امتیازاتی برای مدیران و معاونین تدریس کننده درنظرگرفته شده است.
وی با اشاره به حجم بازنشستگی ها در سال های پیش رو گفت: اجرای طرح تدریس اجباری مدیران و معاونین در مقطع ابتدایی از ضرورت بیشتری برخوردار است ، زیرا تقلیل 4 ساعت موظفی آموزگاران دارای سابقه بالای 20 سال که تعداد قابل توجهی را شامل می شود و کمبود نیروی انسانی، اجرای این طرح را بیش از پیش ضروری ساخته است.
بنابه گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، همچنین در راستای اجرای سیاست های تمرکززدایی و تفویض اختیار به استان ها ، طی بخشنامه ای با امضای وزیر، آیین « بازگشایی مدارس» به استان ها واگذار شد.
در این بخشنامه آمد است ، استفاده از ظرفیت‌های موجود و توان علمی و عملی شورای آموزش و پرورش و تمامی دستگاه های استان ، از جمله موارد تاکیدی در آیین «بازگشایی مدارس» است تا این طرح به بهترین نحو اجرا شود.
استان ها موظفند ضمن تمهید مقدمات لازم اعم از سامان دهی نیروی انسانی ، پشتیبانی و آماده سازی فضای فیزیکی مدارس و با تبلیغ و تبیین اهمیت روز ملی ، بازگشایی مدارس اول مهرماه ، زمینه را برای مشارکت دانش آموزان ، معلمان و اولیا، فراهم کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید