کاشت نهال به مناسبت روز ملی گل و گیاه در کاخ نیاوران

    کد خبر :37196

به مناسبت روز ملی گل و گیاه، تعدادی گل و نهال، در باغ مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران کاشته شد.
[کاشت نهال به مناسبت روز ملی گل و گیاه در کاخ نیاوران]

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا به مناسبت روز ملی گل و گیاه و با اجرای طرح حفظ زیبایی باغ نیاوران، یک اصله نهال توسط مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران کاشته شد و بوته گل های فصلی و دائمی نیز در نقاط مختلف باغ در دل زمین جای گرفتند.
چند سال پیش روز 25 خرداد به عنوان عنوان شد.
مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اعلام کرد که در این طرح بوته گل های ناز آفتابی، جعفری، ناز گوشتی، شمعدانی، سلوی، ابریابی، انواع رز، ساناز و مینیاتور در فضاهای مختلف کاشته شدند تا حال و هوای بهاری باغ نیاوران را دوچندان کنند.
گلکاری باغ در فصول مختلف سال و بر اساس مستندات موجود، باز پیرایی درختان، غرس نهال و گل، ترمیم و کاشت چمن، حفظ شادابی درختان، ایجاد مقاومت در درختان و گیاهان در مقابل آفات و بیماری ها، انجام عملیات خشکه برداری درختان به صورت دوره ای به صورت منظم توسط واحد فضای سبز و پشتیبانی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران انجام می شود.
باغ نیاوران مامن گونه های مختلفی از گیاهان می باشد که از ابعاد مختلفی حائز اهمیت است؛ از یکسو بخشی از تاری روز ملی گل و گیاهخ و میراث فرهنگی کشور را در خود جای داده و از سویی دیگر به دلیل برخورداری از فضای سبزی زیبا، راهی جهت کسب آرامش و تلطیف روح و روان گردشگرانی است که به مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران مراجعه می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید