لشگرکشی سنگین نظامی ترکیه به ادلب

    کد خبر :371958

وب سایت خبر 7 ترکیه اعلام کرد که ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه بار دیگر تجهیزات نظامی شامل 50 کامیون ادوات جنگی به مناطقی در استان ادلب ارسال کرد.

به گزارش ایرنا، در دو هفته اخیر با جدی تر شدن حمله ارتش سوریه برای بازپس گیری شهر ادلب از دست تروریست ها، ارتش ترکیه در چند مرحله نیروها و تجهیزات نظامی گسترده به مناطق مرزی در شمال سوریه اعزام کرده است.

بنا به اعلام خبر 7، تجهیزات و ادوات جنگی ارسال شده اخیر از سوی ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه به پایگاه های دیده بانی این کشور در داخل خاک سوریه، بزرگترین محموله ارسال شده در چند ماه اخیر بوده است.
بنا به اعلام این رسانه، این تجهیزات به پایگاه یازدهم دیده بانی ترکیه در روستای اشتابراک در حوالی حسر الشغور ارسال شده است.

بنا به اعلام ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه، تقویت نیرو در مرزهای بین ترکیه و سوریه در روزهای اخیر انجام شده و 40 کیلومتر از مرزهای استان کیلیس تا حاتای ترکیه تحت پوشش بیشتر قرار گرفته است.

اعزام نیروها و تجهیزات نظامی ارتش ترکیه به مرزها در حالی انجام می شود که ارتش سوریه برای حمله به آخرین پایگاه مهم تروریست ها در شهر ادلب آماده می شود و دولت آنکارا مدعی است که پناهجویان و تروریست های مسلح حاضر در آن منطقه با بروز درگیری، به خاک ترکیه پناه خواهند برد.

وب سایت خبر 7 ترکیه چند روز پیش نیز با انتشار گزارشی هدف از اعزام نیرو و تجهیزات نظامی جدید از سوی ارتش ترکیه به مرز را مقابله با پیامدهای حمله نیروهای ارتش سوریه به مقر تروریست ها در ادلب عنوان کرد و نوشت: نیروهای ترکیه در تمامی مرزهای شمالی سوریه به حالت آماده باش در آمده اند.

به نوشته این رسانه، دولت ترکیه به خط مرزی ادلب در استان حاتای ترکیه نیرو و تجهیزات گسترده اعزام و مستقر کرده و 12 نقطه دیده بانی ایجاد شده در حوالی ادلب و حلب را از نظر نیرو و تجهیزات تقویت کرده است.

رسانه های ترکیه هدف از استقرار نیروها و تجهیزات نظامی ترکیه در مناطق مرزی را جلوگیری از هجوم پناهجویان و مقابله با ورود تروریست ها عنوان می کنند.

ترکیه در چند هفته اخیر با اقدامات دیپلماتیک به خصوص از طریق رایزنی با روسیه و ایران در صدد بوده است که مانع حمله ارتش سوریه به ادلب شود.

بر اساس توافق ‘ آستانه ‘ میان کشورهای ضامن، ترکیه 12 نقطه و مرکز نظارت در خاک سوریه شامل 6 مرکز در استان ادلب، چهار مرکز در استان حلب و 2 مرکز در استان حماه ایجاد کرده و بر اساس آن می بایست مخالفان مسلح را از گروه های تروریستی داعش و تحریرالشام (جبهه النصره) جداسازی و با این دو مبارزه کند.

این در حالی است که ناظران سیاسی تمامی عناصر مسلح وابسته به گروه های جنگجو حاضر در ادلب را تروریست می نامند.

دو هفته پیش ترکیه با جدی تر شدن احتمال حمله ارتش سوریه به ادلب، هیأت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) را که بخش زیادی از ادلب را در کنترل خود دارد، در فهرست گروه های تروریستی قرار داد تا به تعهدات خود در توافق آستانه عمل کند.

روز جمعه 16 شهریور ماه سومین دور نشست سران ایران، ترکیه و روسیه در تهران درباره تحولات سوریه و به خصوص وضعیت ادلب برگزار شد ولی تحرکات دیپلماتیک ترکیه در چند روز اخیر نشان می دهد که آنکارا از نتایج این اجلاس چندان راضی نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید