“شهیندخت مولاوردی” زیر تیغ!

    کد خبر :371950

شهیندخت مولاوردی، معاون رییس جمهور در دو روز اخیر مورد هجمه شدید رسانه‌ها و فعالان سیاسی اصولگرا قرار گرفته است. انتقاد از مولاوردی پس از مصاحبه او با خبرگزاری آسوشیتد پرس بالا گرفت. منتقدان می‌گویند اظهارات او درباره بازداشت نزار زاکا یک گاف سیاسی است. مولاوردی روز گذشته فایل صوتی گفت و گوی خود را منتشر کرد.

شهیندخت مولاوردی از معدود اصلاح طلبان حاضر در کابینه حسن روحانی است

به گزارش فرارو، سه روزنامه اصولگرای کیهان، وطن امروز و صبح نو امروز به تندی از مصاحبه دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی با خبرگزاری غربی آسوشیتدپرس انتقاد کرده اند. در کنار این سه روزنامه در دور روز گذشته خبرگزاری فارس تا توانست درباره سخنان مولاوردی با چهر‌های اصولگرا گفتگو کرد.

اما مولاوردی چه گفته بود که اینگونه سروصدا به پا کرد. رسانه‌های اصولگرا از این بخش از سخنان دستیار رئیس جمهور ناراضی بودند که درباره برخورد قضایی با نزار زکا گفته بود “این به هیچ وجه مورد تایید دولت نیست.”اصولگرایان می گویند این سخنان تائید اختلاف داخلی مقابل چشمان دشمنان است.

در فایل صوتی منتشر شده از سوی مولاوردی هم می‌توان این برداشت را از سخن او داشت. او در پاسخ به سوالی با این مضمون درباره اینکه نزار زاکا ابتدا از سوی دولت به ایران دعوت شده، اما پس از آن بازداشت شده، گفت: «این اتفاق قطعا به تغییر نگاه بیرونی به امنیتی داخلی کشور برای سرمایه گذاری ضربه می‌زند. در واقعیت هم چنین نیست، این چهره غلطی که از کشور به نمایش گذاشته می‌شود به هیچ وجه مورد تائید دولت نیست و ما تمام تلاشمان را به کار بستیم که این اتفاق نیافتد، اما نتوانستیم تاثیر چندانی داشته باشیم.»

نزار زاکا یک کارشناس فناوری اطلاعات و مدافع آزادی اینترنت اهل لبنان است. او اقامت دائم ایالات متحده آمریکا را داراست و به عنوان دبیر کل «سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات عرب» در واشنگتن دی. سی فعالیت می‌کرد.

زاکا پس از حضور در یک کنفرانس در تهران در ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۵ به اتهام جاسوسی برای آمریکا بازداشت شد. نزار زاکا از سوی قوه قضائیه به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

پس از انتشار فایل صوتی مولاوردی در روز گذشته، رسانه‌های اصولگرا همچنان شمشیر را برای او از رو بستند.

واکنش روزنامه صبح نو به سخنان مولاوردی

روزنامه صبح نو نزدیک به محمد باقر قالیباف با تیتر ” حاشیه‌زن” درباره مولاوردی نوشته است: «دستیار رییس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی» است و در دولت یازدهم «معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری» را عهده‌دار بود، علاقه زیادی به مصاحبه با رسانه‌های غربی به‌ویژه آسوشیتدپرس دارد، اما هربار در مصاحبه‌هایش سخنانی را می‌گوید که خوراک رسانه‌ای دشمنان می‌شود و مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد؛ این‌بار نیز سبب شد تا عملکرد قوه‌قضاییه و همراهی این نهاد با دولت زیر سؤال برود.

این روزنامه تاکید کرده که این دفعه اول نیست که حرف‌های مولاوردی حاشیه ساز می‌شود؛ او پیش از این یک بار گفته بود در بلوچستان روستایی داریم که همه مردان آن اعدام شده اند. موضوعی که مورد انتقاد قرار گرفت و پس از آن مشخص شد ادعای درستی نبوده است.

صبح نو به مورد دیگری اشاره کرد و نوشت: “او همچنین در آبان‌ماه‌۹۶ با انتشار عکسی از پیاده‌روی اربعین که در کنار جاده حجمی از بطری‌های خالی آب روی زمین ریخته، نوشته که «چه اندازه رفتارهایمان با امامان بزرگواری که برای زیارتشان سر از پا نمی‌شناسیم و نظافت را از ایمان می‌دانند، شباهت دارد؟» موضوعی که تنها به‌دلیل ناکارآمدی، بی‌تدبیری و ضعف مسوولان به وجود آمده بود.”

این روزنامه اصولگرا همچنین از سخنان مولاوردی درباره “عقیم کردن زنان معتاد” و “پویش دختران خیابان انقلاب” به عنوان دیگر حاشیه سازی‌های او یاد کرد.

روزنامه کیهان نیز امروز از سخنان دستیار رییس جمهور در گفت وگو با آسوشیتد پرس انتقاد کرد و سخنان محمد سلیمانی عضو جبهه پایداری، آرین منش و سالک فعالان سیاسی اصولگرا را در رد سخنان مولاوردی پوشش داد.

محمد سلیمانی وزیر پیشین ارتباطات از پلیس و قوه قضائیه خواسته علیه مولاوردی شکایت کنند. به گفته سلیمانی “این سخنان، ضربه به ارکان کشور و نظام محسوب می‌شود و قاعدتاً هم باید پاسخگوی اظهارات خود باشد.”

محمد جواد آرین منش عضو حزب موتلفه اسلامی نیز گفته است “اگر ناهماهنگی میان دستگاه قضایی و اجرایی به وجود آمده وظیفه وزیر دادگستری است که این هماهنگی را ایجاد کند نه اینکه خانم مولاوردی کنار گوش آسوشیتدپرسی‌ها فریاد بزند.”

احمد سالک نماینده اصفهان نیز معتقد است که “چراغ سبز دادن به دشمن در شرایط فعلی تحت عنوان اختلاف بین سران قوا، خلاف نظر مقام معظم رهبری و به ضرر کشور است.”

روزنامه وطن امروز هم سخنان مولاوردی را «دفاع از یک جاسوس، سیاهنمایی درباره ایران و تخطئه نیرو‌های امنیتی» خوانده و از دستیار رییس جمهور تقاضا کرده “حقوق بخواند”.

این روزنامه به نقل از حمیدرضا ترقی عضو ارشد موتلفه نوشته است حرف‌های مولاوردی زمینه ساز جنگ رسانه‌ای دشمن است و هم دولت و هم دستگاه قضایی باید با آن برخورد کنند.

خبرگزاری فارس هم با پرویز سروری فعال سیاسی اصولگرا و عضو جمعیت ایثارگران گفته و گو کرده و به نقل از او نوشته است: «در حالیکه آقای روحانی با عنوان رئیس دولت دائماً از انسجام، وحدت و تمرکز بر روی مسائل اصلی کشور حرف می‌زند و بر همگرایی و هم‌افزایی اصرار دارد و درخواست می‌کند که دعوا‌های سیاسی تا دو سال تعطیل شود از سوی دستیار ویژه ایشان چنین اظهاراتی مطرح می‌شود ما نمی‌دانیم این تناقضات را چگونه هضم کنیم.»

رسانه‌های اصولگرا تاکید کردند که مولاوردی برای از میان بردن شائبه‌ها فایل صوتی منتشر کرده است، اما عملا هیچ یک توجهی به این فایل صوتی نشان ندادند.

اصولگرایان هیچ وقت دلخوشی از شهیندخت مولاوردی نداشته اند و همیشه او و معصومه ابتکار معاون رییس جمهور را در کانون حملات خود قرار داده اند.

مولاوردی با وجود اینکه چهره‌ای اصلاح طلب به حساب می‌آید، اما در ماجرای اخیر از حمایت رسانه‌های اصلاح طلب برخوردار نیست و آن‌ها عملا با بی تفاوتی از کنار انتقادات از او گذشته اند.

نزار زاکا در سفر بی بازگشتش به تهران با مولاوردی عکس یادگاری گرفت

شهیندخت مولاوردی دارای لیسانس حقوق از دانشگاه شهید بهشتی و فوق لیسانس حقوق بین الملل از دانشگاه علامه طباطبایی است. او علاوه بر داشتن سابقه تدریس در دبیرستان‌های تهران، سردفتر یکی از دفاتر اسناد رسمی در تهران بوده است.

مولاوردی در دوره ریاست‌جمهوری محمد خاتمی معاون مرکز مشارکت امور زنان بود. او همچنین دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان و مسئول کمیته حقوقی ائتلاف اسلامی زنان بوده است.

او چند کتاب در حوزه حقوق زنان و خشونت علیه زنان منتشر کرده است.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران روز ۱۶ مهر ۱۳۹۲ شهیندخت مولاوردی را به معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده منصوب کرد. بسیاری این انتخاب را مایه امید دانستند.

روحانی پس در دور دوم ریاست جمهوری خود مولاوردی را به عنوان دستیار خود در امور حقوق شهروندی منصوب کرد، ناضران معتقدند این پست کم اهمیت‌تر از معاونت امور زنان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید