ماهواره «لعنتی» خود را به فضا پرتاب می کنیم!

    کد خبر :371834

جری براون فرماندار ایالت کالیفرنیای آمریکا می گوید این ایالت قصد دارد به طور اختصاصی و به منظور بررسی تغییرات آب و هوایی ماهواره ای به فضا پرتاب کند.

به گزارش بازتاب به نقل از دیجیتال ترندز، وی که در اجلاس جهانی Climate Action در سان فرانسیکوی آمریکا سخنرانی می کرد، افزود: در شرایطی که علم مورد حمله قرار گرفته و تهدیدات ناشی از تغییرات آب و هوایی روز به روز در حال افزایش است، ما ماهواره لعنتی خودمان را به فضا پرتاب خواهیم کرد.

او تصریح کرد: این ابتکار عمل به دولت ها، صاحبان مشاغل و مردم کمک خواهد کرد و به توقف انتشار مخرب گازهای گلخانه ای کمک می کند.

ترامپ رئیس جمهور امریکا بارها اعلام کرده اعتقادی به گرم شدن کره زمین و تغییرات آب و هوایی ندارد و لذا حاضر نیست بودجه های کلانی را به تحقیقات در این زمینه اختصاص دهد. این رویکرد ترامپ بارها و بارها با انتقادهای گسترده دانشمندان و نهادهای علمی مواجه شده است.

قرار است علاوه بر طراحی ماهواره، آزمایشگاهی اختصاصی نیز به همین منظور در سان فرانسیسکو تاسیس شود. شرکتی که وظیفه تولید این ماهواره را بر عهده دارد، Earth-imaging نام دارد که در سال ۲۰۱۰ توسط گروهی از کارکنان سابق ناسا تاسیس شد. زمان تکمیل و پرتاب این ماهواره هنوز مشخص نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید