بایدن: من و اوباما توافق کرده بودیم تا مدتی درباره ترامپ سکوت کنیم؛ خدا مرا ببخشد

    کد خبر :371777

«جو بایدن» معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت: واکنش «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور به حوادث شارلوتزویل باعث شد که وی سکوتش را بشکند.

به گزارش روز یکشنبه تارنمای آمریکایی هافینگتون پست، بایدن فاش کرد که چرا وی و «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا مدت‌ها در باره عملکرد ترامپ سکوت کرده اند.
وی گفت:من و اوباما توافق کردیم تا مدتی سکوت کنیم و به دولت کنونی فرصتی دهیم تا در نخستین سال روی کار آمدنش کشور را اداره کند. خدا من را ببخشد.
بایدن با این حال گفت که دیگر نمی‌توانست بعد از حوادث آگوست سال ۲۰۱۷ در شهر شارلوتز ویل سکوت کند.
در این حادثه یک برتری طلب سفید پوست در گردهمایی ضد نژادپرستی با خودرو خود به جمعیت حاضر حمله کرد که به کشته شدن یک زن ۳۲ ساله به نام «هِدر هیدر» منجر شد.
بایدن گفت:ما رهبرانی داریم که وقتی چنین اتفاقی افتاد، وقتی این افراد با برتری طلبان سفید پوست و گروه «کو کلاس کِلان» همکاری کردند… گفت: ما افراد خوبی در هر دو این گروه‌ها داریم. چه بر سر ما آمده است؟ کودکان ما گوش می‌کنند. سکوت ما به منزله همدستی است.
بایدن سال گذشته انتقاد‌ها از ترامپ را به طور علنی شروع کرد و در سخنرانی اکتبر سال ۲۰۱۷ گفت: آمریکایی‌ها در «مسیر بسیار تاریکی» حرکت می‌کنند.
در عین حال اوباما اولین بار اوایل ماه جاری و با آغاز تبلیغات به نفع دمکرات‌های کنگره از ترامپ انتقاد کرد.
اوباما سیاست‌های دولت ترامپ را با آلمان نازی مقایسه کرد و گفت که چقدر می‌تواند سخت باشد که بگوییم نازی‌ها بد هستند.
به گزارش ایرنا، اعتراض به تجمع نژادپرستانه برتر پنداران سفید پوست در شهر شارلوتزویل ایالت ویرجینیا مورد حمله یک سفید پوست با خودرو قرار گرفت که علاوه بر کشته شدن یک نفر ۱۹ مجروح بر جای گذاشت.
ترامپ با بیان اینکه «افراد خوبی در هر دو طرف» قرار داشتند، همگان را بهت زده کرد و انتقاد شدید جامعه آمریکا، کارشناسان و تحلیلگران داخلی و سیاسی را برانگیخت.
شبکه تلویزیونی سی ان ان درمورخ ۲۳ مردادماه ۱۳۹۶ درارتباط با خشونت‌های ایالت ویرجینیا آمریکا و قصور رئیس جمهوری آمریکا در محکوم کردن گروه‌های نژاد پرست سفید پوست گفته بود: نئو نازی‌های سفیدپوست اظهارات ترامپ را جشن گرفتند.
بایدن به تازگی همچنین با انتقاد شدید از سیاست‌های مهاجرتی ترامپ گفت: این دوره یکی از تاریک‌ترین برهه‌ها در تاریخ ایالات متحده آمریکا است.
بایدن که احتمال نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را بررسی می‌کند، به طور خاص برنامه وزارت دادگستری آمریکا در مورد سیاست «بدون ارفاق» در ارتباط با پیگرد قانونی مهاجران غیرقانونی را هدف قرار داد و گفت که این سیاست که کودکان را از آغوش والدینشان جدا می‌کند، یکی از تیره‌ترین موارد در تاریخ آمریکاست.
براساس این گزارش، بایدن احتمال نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را منتفی ندانسته و گفته است که تا ماه ژانویه (دی ماه) در مورد نامزد شدن در این انتخابات تصمیم گیری می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید