بابایی: نزدیک به ۱۰ تیم برای کشتی کلاسیک بانوان به لبنان می‌آیند

  • ورزشی
  • دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ ۸:۴۲
    کد خبر :371719

بابایی، سرپرست تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان گفت: کشتی گیران مسلمان در کشورهای مختلف استقبال خوبی از این رشته داشته‌اند و ما امیدواریم که شاهد مسابقات خوبی در بیروت باشیم.

معصومه بابایی در خصوص اردوهایی که تاکنون کلاسیک کاران ایران پشت سر گذاشته‌اند اظهار داشت: از ابتدا قرار بود تا اعزام به لبنان 5 مرحله اردو را برگزار کنیم که استارت کار از یزد زده شد و سپس در گلستان تمرینات مان را پیگیری کردیم. بندر گز و مشهد هم دو شهر بعدی بودند که در آنجا تمرین کردیم و اردوی آخر هم از روز 26 شهریور در خانه کشتی آغاز می‌شود که یا پنجشنبه شب یا جمعه صبح راهی لبنان خواهیم شد.

وی در پاسخ به اینکه هدف از برگزاری اردوها در شهرهای مختلف توسعه این رشته بوده یا اینکه به خاطر شلوغی خانه کشتی این تصمیم گرفته شده است، تصریح کرد: یکی از دلایل که طبیعتا شلوغ بودن خانه کشتی به دلیل برپایی اردوهای تیم‌های ملی رده های سنی مختلف بود، از طرفی هم می‌خواستیم کشتی کلاسیک در استان‌های مختلف اردو داشته باشد تا از هر شهر چند کشتی گیر و مربی نیز در تمرینات ما حاضر شوند.

بابایی در مورد میزان آمادگی بانوان برای شرکت در اولین تورنمنت بین المللی این رشته در لبنان گفت: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم. تا جایی که من اطلاع دارم نزدیک به 9 یا 10 تیم در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد و شنیده‌ام کشتی گیران قرقیزستان، ارمنستان، ایتالیا، عراق، سوریه و … به لبنان خواهند آمد. کشتی گیران مسلمان در کشورهای مختلف استقبال خوبی از این رشته داشته‌اند و ما امیدواریم که شاهد مسابقات خوبی در بیروت باشیم.

سرپرست تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان در مورد ادامه همکاری با آنا واسلینکوی نیز تاکید کرد: او در 4 اردویی که پشت سر گذاشتیم در کنار ما بود اما بعد از اتمام اردوی چهارم به دلیل مصدومیتی که از دوره کشتی گرفتنش داشت راهی اوکراین شد و در شروع اردوی پنجم همراه ما نخواهد بود. در مورد ادامه همکاری با این مربی هم رئیس فدراسیون تمام تلاشش را می‌کند و همیشه حامی کشتی بانوان هست، اما به هرشکل با توجه به شرایط اقتصادی باید دید کار چطور پیش خواهد رفت.

به گزارش تسنیم، اولین تورنمنت بین‌المللی کشتی کلاسیک بانوان روزهای 31 شهریور و اول مهرماه در شهر بیروت کشور لبنان برگزار می‌شود. فاطمه محمدی در 50 کیلو، زهرا یزدانی چراتی در 55 کیلو، فاطمه نیکبخت در 60 کیلو، میمنت قاسم آبادی در 65 کیلو، کوثر لفته زاده در 70 کیلو، معصومه خانلر در 75 کیلو با هدایت آنا واسلینکوی اوکراینی در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید