جنجال جدید VAR‌ در سری A ایتالیا

  • ورزشی
  • دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۱۰
    کد خبر :371639

کمک داور ویدئویی باز هم در لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا جنجال‌آفرین شد.

بعد از بازی شنبه شب اینتر مقابل پارما، بازی روز گذشته (یکشنبه) تیم‌های تورینو و اودینزه هم تحت الشعاع جنجال اشتباه کمک داور ویدئویی (VAR) قرار گرفت.

شنبه در باخت خانگی اینتر مقابل پارما تصمیم داور برای نرفتن به کنار زمین و تماشای یکی از صحنه‌های بحث‌برانگیز بازی و اعتماد او به کارشناسان VAR (چیری که برخلاف پروتکل‌های استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدئویی است) جنجال بزرگی به راه انداخت و فقط یک روز بعد دوباره جنجالی شکل گرفت که زیر سر VAR بود. این بار در ورزشگاه داسیا آره‌نا هم تیم داوری برای استفاده نکردن از VAR مورد انتقاد قرار گرفت وقتی که کمک داور این تیم با تشخیص اشتباهش در مورد یک صحنه مشکوک به آفساید، تورینو را از گلی سالم محروم کرد.

ضربه سر الکس برنگوئر داشت به سمت دروازه اودینزه می‌رود که کمک داور پرچمش را بالا برد و درست یک ثانیه قبل از ورود توپ به دروازه گل آفساید اعلام شد. این تصمیم تیم داوری هم مخالف پروتکل‌های استفاده از VAR است که به داوران می‌گوید در صحنه‌های مشکوک اجازه دهند بازی ادامه پیدا کند و در ادامه صحنه‌ را بازبینی کنند چون اگر داور قبل از استفاده از VAR تصمیمش را در مورد یک افساید بگیرد، دیگر نمی‌توان از این فناوری برای بررسی آن صحنه استفاده کرد و به این ترتیب شانس مجدد گلزنی به تیمی که موقعیت گلزنی‌اش مردود اعلام شده داده نمی‌شود.

این همان اتفاقی بود که علیه تورینو رخ داد و خشم مدیر این باشگاه جانلوکا پتراچی را در پی داشت. او درباره این ماجرا به شبکه اسکای اسپورت ایتالیا گفت: نادیده گرفتن چنین صحنه‌هایی غیرممکن است چون یک گل سالم زودهنگام ما را بر باد داد. من خیلی دوست دارم بفهمم که ما درر چنین شرایطی باید چه کار کنیم. توپ داشت وارد دروازه می‌شد، پس چرا درست یک ثانیه قبل از آن سوت زده شد؟ اگر صحنه مشکوک بود می‌شد لحظاتی بعد از گل آن را با VAR بررسی کرد. در پیش فصل به ما چندین بار گفتند که بگذارید بازی در صحنه‌های مشکوک به آفساید ادامه پیدا کند و پس از آنکه توپ وارد دروازه یا از جریان بازی خارج شد، سوت بزنید. پس چرا الان قانون را تغییر می‌دهید؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید