ایران می خواهد از تجارب هند در حوزه فناوری اطلاعات بهره مند شود

    کد خبر :37161

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دانش و تجربه هند در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: دو کشور می توانند در زمینه یاد شده با یکدیگر همکاری داشته باشند.
[ایران می خواهد از تجارب هند در حوزه فناوری اطلاعات بهره مند شود]

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ‘علی ربیعی’ در حاشیه یکصد و ششمین اجلاس سازمان بین المللی کار با ‘باندارو داتارا’وزیر کار و اشتغال هند دیدار کرد و در خصوص زمینه های مشترک همکاری دو کشور گفت‌وگو کردند.
ربیعی در این دیدار ضمن ابراز امیدواری در خصوص تعامل و همکاری بیشتر با هند گفت: پیش‌نویس تفاهم نامه‌ای در خصوص آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تعاونی‌ها، بیمه‌های اجتماعی و مشاغل خرد آماده شده است که امیدواریم با همکاری هند در آینده نزدیک این تفاهم نامه اجرایی شود.
وی با اشاره به زمینه‌های مشترک همکاری قابل توجه میان هند و ایران گفت: ما در زمینه تبادل نیروی انسانی، برگزاری دوره‌های آموزشی و استفاده از ظرفیت‌های منطقه می‌توانیم همکاری خوبی داشته باشیم.
وزیر کار ایران با اشاره به اینکه آخرین دیدار وزیران کار دو کشور ایران و هند به 15 سال پیش بر می گردد، گفت: با توجه به زمینه های مشترک همکاری نیازمند گفت‌وگو و تعامل بیشتر با یکدیگر هستیم.
ربیعی با اشاره به مطرح شدن پرونده‌ای در خصوص هند در یکصد و ششمین اجلاس سازمان بین المللی کار گفت: اینکه مطابق مقاوله نامه 81 در خصوص بازرسی کار موضوعی علیه هند مطرح شده است ناشی از بی اطلاعی تهیه کنندگان این گزارش از وضعیت داخلی هند است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با توجه به غلبه هند بر مشکل بیکاری و بسیاری از مشکلات دیگر تمام توان خود را برای دفاع از هند در این اجلاس به کار خواهد گرفت.
وزیر کار ایران ادامه داد: لایحه‌ای تحت عنوان ایجاد و حمایت از مشاغل روستایی را در ایران تهیه کرده‌ایم که می خواهیم از تجربه هند در این زمینه استفاده کنیم.
ربیعی خاطر نشان کرد: ایران و هند می‌توانند کانون همکاری‌های منطقه‌ای باشند و در همین راستا دیپلماسی کار را در منطقه شکل دهند که این موضوع می تواند به تثبیت صلح در منطقه کمک کند.
وی گفت:انتظارم این است که مدیران صندوق های ایجاد مشاغل خرد دو کشور با یکدیگر دیدار کنند و ضمن تبادل تجربه با یکدیگر در خصوص برداشتن گام‌های بلند در راستای رفع مشکل بیکاری با یکدیگر همکاری داشته باشند.
در این دیدار همچنین ‘باندارو داتارا’ وزیر کار و اشتغال هند ضمن محکوم کردن حادثه حمله تروریستی به مجلس ایران گفت: هند همواره در ایجاد صلح و دوستی در منطقه تاکید دارد.
وی همچنین با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز اجلاس وزرای کار آسیا و اقیانوسیه به ریاست وزیر کار ایران گفت: مایلم برگزاری موفقیت آمیز این نشست را به ایران و شما تبریک بگویم.
داتارا ادامه داد: ریاست ایران بر اجلاس وزرای کار منطقه آسیا و اقیانوسیه موثر بوده و تلاش ایران در یک سال گذشته برای راهبری این اجلاس قابل تقدیر است.
وزیر کار هند با اشاره به بحث کمیته اجرای استانداردها در پرونده موسوم به 81 در خصوص بازرسی کار گفت:پیش از این سختگیری‌ هایی نیز در خصوص موضوع بازرسی کار در هند شد که ایران از ما حمایت کرد و ما انتظار داریم که این حمایت‌ها در آینده هم تداوم داشته باشد.
وزیر کار و اشتغال هند با اشاره به زمینه‌های مشترک همکاری با ایران گفت: هند آماده است تجربیات خود در زمینه ایجاد اشتغال روستایی و همچنین حوزه IT و ICT را در اختیار ایران قرار دهد.
وی با اشاره به تصویب لایحه کارورزی در دولت هند گفت: تصویب این لایحه جهشی در موضوع اشتغال ایجاد کرده و موجب رشد فعالیت بنگاه‌های کوچک و متوسط شده است که ما در این زمینه هم آماده همکاری با ایران هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید