نخستین تمرین نظامی زیردریایی ژاپن در دریای چین جنوبی

    کد خبر :371537

ژاپن برای نخستین بار یکی از زیردریایی‌های خود را برای تمرین گریز از رادار به منطقه راهبردی و مورد مناقشه دریای چین جنوبی اعزام کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، وزارت دفاع ژاپن می‌گوید برای نخستین‌ بار یکی از زیردریایی‌های این کشور به رزمایشی که در دریای چین جنوبی جریان دارد، پیوسته است.

در واقع، زیر دریایی «کوروشیو» پنجشنبه گذشته به سایر کشتی‌های جنگی ژاپن از جمله ناو بالگردبر «کاگا» پیوست که در توری ۲ ماهه، آسیای جنوب‌شرقی و اقیانوس هند را می‌پیمایند.

تلاش شده این زیردریایی تمرین گریز از رادار خود را در حریم آبی جزایر مصنوعی چین انجام ندهد حال‌آنکه صرفاً حضور آن در دریای چین جنوبی نیز می‌تواند با اعتراض پکن مواجه شود چرا که زیردریایی‌ها در مقایسه با شناورهای سطحی تهدید آمیزتر هستند.

حضور زیردریایی ژاپنی در دریای چین جنوبی یک ماه پس از آن انجام می‌گیرد که ناو «اچ‌ام‌اس آلبیون» انگلیس نیز به بهانه حق آزادی کشتیرانی در فاصله اندکی از جزایر مصنوعی چین حرکت کرد- اقدامی که به منزله عبور از خط قرمز پکن است و در یکی دو سال اخیر به‌دفعات از سوی ناوهای آمریکایی انجام شده است.

زیر دریایی کوروشیو ژاپن با ۸۰ خدمه قرار است در ادامه مسیر، برای بازدیدی ۵ روزه از پایگاه راهبردی خلیج «کام رانه» فیلیپین، عازم این کشور شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید