عشایر سالانه ۱۹۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می کنند

    کد خبر :37152

رئیس سازمان عشایر ایران گفت : عشایر سالانه ۱۹۰ هزار تن گوشت معادل ۲۵ درصد گوشت کشور را تولید می کنند.

به گزارش  بازتاب به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کرم علی قندالی یکی از ظرفیت های عشایر را تولید گوشت قرمز ذکر کرد و اظهار داشت : یکی از توانمندی های خوب عشایر در تولید گوشت است که می توانند سالانه ۱۹۰ هزار تن گوشت معادل ۲۵ درصد تولید گوشت کشور را تولید کنند که با توجه به ظرفیت دو سال گذشته ۲۵ تا ۳۰ درصد در زنجیره تولید گوشت قرمز رشد داشته ایم.

وی در ادامه عشایر را مهمترین و اصلی ترین عامل در حفاظت از عرصه های مراتع کشور دانست و افزود: وجود مرتع مناسب یکی از ظرفیت های خوب برای عشایر است که اولین وظیفه؛ حفظ و صیانت از منابع پایه آب و خاک و منابع طبیعی است.

قندالی اظهار داشت : بهترین مراتعی که ماهیت آن عاری از دستبرد انسانی است و به حالت بکر باقی مانده عرصه های مربوط به مراتع و منابع طبیعی عشایر است بنابراین عشایر نقش بسزایی در صیانت از مراتع و منابع طبیعی دارند.

به گفته ی وی؛ ۸۴ میلیون هکتارمرتع در کشور وجود دارد که ۲۴ میلیون هکتار آن در چرای دام است.

قندالی خاطر نشان کرد : ۷۴ درصد درآمد عشایر از محل دام و دامپروری است و یکی از کارهای مهم برای آنان توجه به بخش دام و دامپروری و داشتن مرتع مناسب است.

وی یاد آور شد : یکی از ظرفیت های خوب عشایر نوع زندگی خاص و بهره وری است که می توانند از منابع خدادادی و طبیعی به نحوشایسته بهره وری کنند.

وی بر لزوم اهمیت فعال کردن و بهره مندی از ظرفیت مناسب عشایر در حوزه های مختلف تاکید کرد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران بیان داشت: در حوزه تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز و بخش بحران؛ تسهیلات مناسب با سود ۴ تا ۱۰ درصد پرداخت خواهد شد.

قندالی اضافه کرد : در زنجیره تولید گوشت باید عشایر را به سمت سایر تولیدات دامی مثل شیر، صنایع دستی و صندوق خرد زنان روستایی سوق دهیم.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید