انتقاد هاشمی از سیاسی کردن هیات‌های حسینی

    کد خبر :371230

رییس شورای اسلامی شهر تهران از سیاسی کردن هیات های عزاداری حسینی انتقاد کرد.

محسن هاشمی امروز (یکشنبه‌) در جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ایام عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع)، گفت‌: کشور ما در دهه محرم به حسینیه ایران تبدیل می‌شود ، اما شاید بتوان گفت‌ که برخی از رفتارهای افراطی ما شیعیان به خصوص در استفاده از اشعار، آواها و … بیشترین آسیب را به عزاداری حسینی وارد می‌کند.

وی با بیان این که همراه کردن خرافات و تحریفات در مراسم روزه‌ها باعث آسیب رساندن به مردم می‌شود، گفت‌: اما امروزه دولتی کردن ، سیاسی کردن و هیجانی کردن هیات‌ها سه آسیبی است که علاوه بر تحریف‌ها ، عزاداری حسینی را تهدید می‌کند.

هاشمی با اشاره به اینکه مردم عاشق امام حسین (ع) هستند و در برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم عزاداری ایشان تلاش می‌کنند، گفت‌: بنابراین وابسته کردن عزاداری اهل بیت به دولت و بودجه دولتی آسیب زننده هستند و باعث تخریب وجهه هیات‌ها می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: برتری گرفتن “هیجانات و شور” از معرفت حسینی در برخی از هیات‌ها و عزاداری‌ها و همچنین استفاده از نواهای غیر متناسب با فرهنگ و استفاده از موسیقی‌های شبیه جاز در عزاداری و به کار گرفتن اشعار نازل نه تنها تکریم اهل بیت نیست ،‌ بلکه باعث آسیب دیدن آنها نیز می‌شود و قطعا وسایلی همچون قمه زنی نیز بر خلاف آیین‌های اسلامی است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، وی با اشاره به این که سیاسی کردن عزاداریها یک آسیب دیگر است، گفت‌: چرا برخی از مداحان و سخنرانان تعابیری را به کار می برند که موجب گریزان شدن اکثر جمعیت از این نوع مراسمات می‌شود؟ آیا هر کسی که خود را خادم امام حسین (ع) می داند نباید به گونه‌ای عمل کند که بیشتر مردم جذب شوند؟

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پایان صحبت‌های خوداظهار کرد: با مصادره کردن عزاداری حسینی به نفع یک جریان و یا سلیقه و کوچک کردن چتر عالم گیر عزای حسینی خدمت نمی‌کنند؛ بلکه این خیانت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید