در جلسه امروز شورای شهر تهران تصویب شد

به کارگیری جوانان در پست‌های مدیریتی شهرداری

    کد خبر :371195

یک فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه‌ای پیرامون انتصاب جوانان در پست‌های مدیریتی» با رأی اکثریت آراء تصویب شد.

صبح امروز (یکشنبه‌) اعضای شورای شهر تهران یک فوریت طرح «الزام شهرداری به ارائه لایحه افزایش انتصاب جوانان در تصدی پست‌های مدیریتی و ارتقای سهم و نقش آنها» را روی میز بررسی قرار دادند.

حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی در دفاع از این طرح ، خاطر نشان کرد: بعد از گذشت حدود چهار ماه از اعلام وصول این طرح توسط هیات رییسه، امروز فرصت مطرح شدن آن در صحن فرا رسید.

وی با بیان این که بر اساس این طرح شهرداری تهران ملزم می‌شود که نیمی از پست‌های مدیریتی خود را به جوانان اختصاص دهد که از این میان نیمی به زنان و نیمی دیگر به مردان اختصاص داده می‌شود، گفت‌: البته شایسته سالاری ملاک این انتصابات است و این انتصابات باید بر اساس تخصص، صلاحیت و خط فکری رأی دهندگان در اردیبهشت ماه سال 96 باشد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، مجید فراهانی، رییس کمیته‌ بودجه شورای شهر تهران نیز با اشاره به این که در پی ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان، شهردار تهران فهرستی از بازنشستگان را به اعضای شورای اسلامی شهر تهران ارسال کرده است، گفت‌: مشخصا حدود 200 نفر در 43 شرکت و سازمان شهرداری و معاونت و منطقه مشمول این قانون می‌شوند که شهردار تهران در صدد جایگزینی است و در یک مقطع دو ماهه فرصت داریم که جایگزینان این 200 نفر را منصوب کنیم.

وی با بیان این که می‌توانیم بر اساس این پیشنهاد 50 درصد از این 200 نفر را از جوانان انتخاب کنیم، گفت‌: باید به جوانان میدان دهیم.

به‌ گزارش ‌ایسنا، نهایتا یک فوریت این طرح با رأی اکثریت آراء به تصویب رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید