گفتمان فرهنگی کشور، گفتمان امام(ره) رهبری و انقلاب است

    کد خبر :37115

جلسه ۶۸۳ شورای فرهنگ عمومی با حضور اعضا و به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر روز سه شنبه ۲۳ خرداد ماه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر صالحی امیری ضمن خیر مقدم به اعضا شورا و تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت امیر مؤمنان حضرت علی علیه السلام، یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی حرم امام راحل و مجلس شورای اسلامی را گرامی داشت.

در بخشی از این جلسه تبیین سخنان رهبر معظم انقلاب مورد بحث و بررسی قرار گرفت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص وضعیت موجود در دستگاه‌های فرهنگی و سیاسی بیان داشت: مخاطب رهنمودهای رهبری تمام منظومه فرهنگی کشور هستند. کانون‌های این منظومه فرهنگی شامل نهادهای دینی مانند حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، نهادهای عمومی مانند شهرداری ها، نهادهای مردمی و نهادهای دولتی هستند که در راس این مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد و گفتمان حاکم بر این منظومه و شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفتمان امام(ره)، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی است. ما و دیگر نهادهای فرهنگی نیازمند آن هستیم که دایما عملکرد خود را با این گفتمان بسنجیم؛ ممکن است که گاهی دستگاه های فرهنگی از مسیر اصلی فاصله بگیرند و این تذکرهایی که داده می شود فرصت است.

وی در ادامه افزود: مردم و مسوولان با مبانی و ادبیات رهبر معظم انقلاب اسلامی آشنایی دارند و اجازه برداشت و تفسیر اشتباه از تعبیرات ایشان را نمی دهند و راه های رفع دغدغه های ایشان را در چارچوب های منطبق با معیارهای مورد تاکید خود ایشان از جمله معرفت، اخلاق مداری و قانون مداری جستجو می کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور در پایان افزود: شخصیت های فرهنگی، مسوولان و نخبگان فرهنگی ضروری است که در تبیین فرمایش مقام معظم رهبری تلاش کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید