رشد قیمت مسکن در چین به بالاترین سطح ۲ ساله خود رسید

    کد خبر :371055

رشد قیمت مسکن چین در ماه آگوست سریع‌ترین نرخ خود در نزدیک به ۲ سال اخیر را ثبت کرد. این نشان می دهد که تلاش‌های چین برای تقویت اقتصاد این کشور، بار دیگر بازار املاک را داغ کرده است.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، رشد قیمت مسکن چین در ماه آگوست سریع‌ترین نرخ خود در نزدیک به ۲ سال اخیر را ثبت کرد. این نشان می دهد که تلاش‌های چین برای تقویت اقتصاد این کشور که در حال کند شدن است، بار دیگر بازار املاک این کشور را داغ کرده است.

طبق محاسبات رویترز از داده‌های رسمی منتشر شده، در ماه آگوست میانگین قیمت مسکن در ۷۰ شهر مهم چین ۱.۴ درصد افزایش یافت که این نسبت به رشد ۱.۱ درصدی در ماه جولای، سرعت گرفته است.

محاسبات رویترز نشان می‌دهد که این سریع‌ترین نرخ رشد بازار املاک از سپتامبر ۲۰۱۶ تا کنون است و علی‌رغم سخت‌گیری‌های قانونی برای محدودتر کردن رشد سه ساله املاک که از کلان‌شهرها به مناطق داخلی کشور سرایت کرده است، قیمت‌های مسکن برای چهلمین ماه متوالی افزایش یافته‌اند.

به عنوان نشانه‌ای از تقویت بازار، ۶۷ شهر از ۷۰ شهر مطالعه شده توسط اداره ملی آمار، افزایش قیمت ماهانه مسکن نو را گزارش کرده‌اند، درحالی که این رقم در ماه جولای ۶۵ شهر بود. تنها شهری که قیمت مسکن در آن واقعا کاهش یافته بود، شیامن بود.

داده‌های اداره ملی آمار چین نشان می‌دهد که در مقایسه با سال قبل، در ماه آگوست قیمت‌ها ۷ درصد رشد داشته‌اند و نسبت به رشد ۵.۸ درصدی ماه جولای، سرعت گرفته‌اند.

رشد قیمت مسکن در ۳۵ شهر کوچکی که اداره آمار مورد بررسی قرار داده است، نسبت به شهرهای بزرگتر بیشتر بوده است و در ماه آگوست ۲.۰ درصد نسبت به ماه قبل رشد داشته است.

شهری که قیمت‌ها در آن با بیشترین رشد مواجه شدند ووکسی بود. این شهر درجه سوم در نزدیکی شانگهای در شرق چین، در ماه آگوست افزایش قیمتی ۳.۴ درصدی نسبت به ماه قبل داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید