گنجینه سینمایی کانون به نمایش درمی‌آید

    کد خبر :37078

ابراهیم فروزش معتقدست با آغاز به کار سینماهای جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گنیجنه سینمایی این مرکز که شامل فیلم‌هایی است که سال‌ها فرصت اکران نداشتند، نمایش داده می شود.

ابراهیم فروزش کارگردان فیلم سینمایی «هامون و دریا» که پس از گذشت ۱۰ سال در سینماهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اکران می شود به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه با مدیریت درست علیرضا کریمی صارمی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این مرکز با راه اندازی بیش از ۵۰ سینما در سراسر کشور شرایطی را بوجود آورده است تا فیلم های سینمای کودک و نوجوان که تا امروز فرصت اکران نداشتند در سینماها نمایش داده شوند.

به گفته وی، قدم مثبتی در حوزه سینمای کودک و نوجوان برداشته شده است و کودکان و نوجوانان بعد از سال ها می توانند فیلم های خود را در سینماها ببینند.

وی با اشاره به اینکه اکران «هامون و دریا» به عنوان فیلمی برای نوجوانان بعد از گذشت ۱۰ سال اتفاق مهمی است، بیان کرد: این فیلم تاریخ مصرف ندارد و امروز هم می تواند با مخاطب ارتباط بگیرد. «هامون و دریا» یک عاشقانه با مخاطب نوجوان است به همین دلیل باید دید که نوجوانان نسبت به این مساله چه عکس العملی نشان می دهند.

این کارگردان پیشکسوت سینمای کودک و نوجوان توضیح داد: با راه اندازی این تعداد سینما در سطح کشور توسط کانون زمینه برای اکران گنجینه سینمای کودک و نوجوان که سال ها در کانون مانده است، فراهم می شود. امیدوارم به زودی فیلم های دیگری که در گنجینه کانون مانده است نیز فرصت اکران پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه فیلم سینمایی «هامون و دریا» یک داستان کاملا عاشقانه دارد، بیان کرد: نباید فراموش کرد که جرقه های اول بلوغ در دوران نوجوانی زده می شود و بسیاری از نوجوانان که اکثرا دختر هستند قبل از ۱۸ سالگی که همچنان دوران نوجوانی است ازدواج کرده و وارد جامعه می شوند، به همین دلیل نوجوانان امروز با تمام مسایلی که برای بزرگسالان وجود دارد، گریبانگیر می شوند.

فروزش در پایان گفت: نوجوانان حرف های خاص خود را دارند و سینمای آنها نیز با سینمای کودک متفاوت است و ما می توانیم از طریق سینمای نوجوان با رعایت تابوها و خط قرمزها، روابط عاشقانه را که می توانند در نهایت به جاهای خوب کشیده شوند، به تصویر کشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید