تصاویر کراس اور مفهومی و برقی بی ام و ویژن i NEXT منتشر شد

  • خودرو
  • یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ ۸:۴۵
    کد خبر :370617

تصاویر اولیه از خودروی الکتریکی و مفهومی بی‌ام‌و ویژن آی-نکست نشان می‌دهد که عزم خودروساز باواریا برای تولید کراس‌اور برقی مجهز به فناوری خودران، جدی است.

اولین تصاویر رسمی از کراس‌اور/هاچ‌بک مفهومی و الکتریکی بی‌ام‌و ویژن آی-نکست (BMW vision iNEXT) در فضای مجازی منتشر شد. این تصاویر که پیش نمایش مدل تولیدی خودروی برقی بی‌ام‌و ویژن آی-نکست در سال ۲۰۲۱ است، کراس‌اوری متعلق به آینده با بهره‌گیری از DNA بی‌ام‌و را نشان می‌دهند. شبیه سایر خودروسازان آلمانی مانند مرسدس بنز و آئودی که جدیدترین خودروهای برقی مفهومی خود را برای آینده معرفی کرده‌اند، بی‌ام‌و نیز حالا با رونمایی مفهومی ویژن آی-نکست قصد دارد از قافله عقب نماند.

تصاویر اولیه از محصول آینده بی‌ام‌و نشان می‌دهد که این خودروی مفهومی از جلوپنجره بزرگ عریض کلیوی دوقلو همراه با برجستگی مش جعلی بهره می‌برد. جلوبنجره مشبک بی‌ام‌و ویژن آی-نکست همچنین دارای کناره کروم آبی رنگ است که به سیستم محرکه دوست‌دار محیط زیست خودروی الکتریکی اشاره دارد.

جلوپنجره مشبک بین چراغ‌های باریک و بخش‌های محکم سپر جلو که هوا را به داخل ورودی‌های باریک هدایت می‌کند، قرار گرفته است. در زیر می‌توان قطعات سیاه براق را دید، که از روکش‌های پلاستیکی بدنه تقلید می‌کنند.

با نگاه به آینه‌های جانبی می‌توان به استفاده از دوربین با تقلید از خودروسازان پیشگام مانند آئودی و لکسوس پی برد. استفاده از رینگ‌های بزرگ و سانروف گلخانه‌ای متمایز روی ستون وسط (ستون B) در تصاویر مشهود است. کراس‌اور مفهومی بی‌ام‌و ویژن آی-نکست همچنین دارای تغاری بزرگ گلگیر عقب و سقف نسبتا صافی است که به اسپویلر عقب منتهی می‌شود.

در حالی که بقیه قسمت‌های کراس‌اور/هاچ‌بک برقی بی‌ام‌و ویژن آی-نکست دارای سبک طراحی جسورانه هستند، بخش عقب کمی عادی به نظر می‌رسد. با این حال، خودروی برقی آینده بی‌ام‌و دارای درب صندوق عقب منحنی با چراغ‌های اخطار ترمز نازک است. در زیر می‌توانیم سپر تلطیف شده را با برجستگی‌های آبی ببینیم.

فضای کابین رویکرد متفاوتی دارد، زیرا دارای طراحی مینیمالیستی و عمدتا بدون دکمه و تریم است. در عوض راننده کراس‌اور الکتریکی بی‌ام‌و ویژن آی-نکست، پشت فرمان مستطیل شکل قرار می‌گیرد و به صفحه داشبورد دیجیتال “شناور” نگاه می‌کند. سیستم اطلاعاتی و سرگرمی بزرگی در کنار آن قرار دارد و به نظر می‌رسد که قاب فلزی داشته باشد.

تشخیص جزئیات بیش‌تر در مورد کراس‌اور بی‌ام‌و ویژن آی-نکست سخت است، اما از تصاویر می‌توان دریافت که از سقف شیشه‌ای پانوراما و کنسول مرکزی منحصربفرد بهره می‌برد؛ به نظر می‌رسد که سطح بیرونی کنسول مرکزی دارای چوب و سنگ مرمر است. داشبورد نیز به نظر می‌رسد که با چوب پوشیده شده است، در حالی که برجستگی‌های فلزی روی درها وجود دارد.

بی‌ام‌و در خصوص ارائه مشخصات دقیق کراس‌اور برقی و مفهومی ویژن آی-نکست با احتیاط عمل کرده است؛ اما نقشه راه بی‌ام‌و در دستیابی به قابلیت‌های الکتریکی تایید می‌کند که خودروی برقی Vision iNEXT از نسل ۵ فناوری این شرکت بهره خواهد بود. خودروساز باواریا تا به حال تایید کرده است که این خودروی الکتریکی از بسته باطری ماژولار با ظرفیت بین ۶۰ کیلووات ساعت تا ۱۲۰ کیلووات ساعت استفاده می‌کند. این باعث می‌شود که خودروهای برقی آینده بی‌ام‌و با یک بار شارژ بتوانند تا ۷۰۰ کیلومتر، مسافت طی کنند.

کراس‌اور بی‌ام‌و ویژن آی-نکست علاوه بر سیستم محرکه پیشرفته، دارای سیستم رانندگی پیشرفته نیمه خودران (مستقل) است. انتظار می‌رود که این مدل دارای سیستم خودران با سطح ۴ خودمختاری باشد و بتواند خود را در موقعیت‌های متفاوت، رانندگی کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید