ویدئوهای قلابی هوش مصنوعی جوامع انسانی را تهدید می کنند

    کد خبر :370596

این روزها سیاستمداران آمریکایی به شدت در مورد گسترش پدیده ویدئوهای هوش مصنوعی قلابی اظهار نگرانی می کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از ورج، ویدئوهای یادشده که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی تهیه می شوند مونتاژ صدا و تصویر هر فردی را با هر گفتاری به دلخواه تولیدکننده ویدئو ممکن می کنند.

به بیان دیگر تدوین گر این نوع ویدئوها می تواند هر گفته ای را به هر فردی نسبت دهد و به عنوان مثال جملات و بیانات تند و دروغینی را بر علیه کشوری به رئیس جمهور یک کشور دیگر نسبت دهد. بدیهی است که اگر این بیانات توسط آن کشور جدی گرفته شود، احتمال جنگ و درگیری نیز بین دو طرف وجود خواهد داشت.

روز گذشته سه عضو مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه ای خطاب به دن کوتس مدیر واحد اطلاعات ملی آمریکا از وی خواستند تا این تهدید تازه برای امنیت ملی ایالات متحده را مورد ارزیابی قرار دهد.

در بخشی از نامه این سه نفر آمده است: با استفاده از ویدئوهای هوش مصنوعی قلابی می توان افراد را قانع کرد که اشخاص دیگری چیزهایی را گفته اند که در واقع هرگز بیان نکرده اند و از این فناوری می توان برای باج گیری و انتشار اخبار غلط بهره گرفت.

به نوشته آدام شیف، استفان مورفی و کارلوس کوربلو با پیشرفت این فناوری و افزایش دسترسی به آن گفتمان ملی در ایالات متحده تهدید خواهد شد و امنیت ملی آمریکا به خطر می افتاد. در نامه یادشده از اینکه افراد خارجی نیز از فناوری مذکور سواستفاده کنند، اظهار نگرانی شده و بر افزایش آمادگی برای مقابله با تبعات ضدامنیت ملی چنین فناوری تاکید شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید