خودشان را به رنگ طبیعت در می‌آورند

    کد خبر :370515

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با اشاره به پایان سرشماری تابستانه حیات وحش البرز جنوبی گفت: برخی گونه‌های گربه سانان مثل پلنگ یا گربه وحشی به دلیل اینکه شب‌رو هستند و رنگ پوستشان به رنگ طبیعت است و به خوبی هم استتار می‌کنند به سختی قابل شمارش و سرشماری‌اند.

فردین حکیمی در گفت ‌وگو با  ایسنا اظهار کرد: سرشماری تابستانه منطقه البرز جنوبی به تازگی به پایان رسیده ولی هنوز در مرحله جمع بندی نهایی هستیم و به زودی تعدادگونه‌های حیات وحش این منطقه اعلام می‌شود.

وی با اشاره به گونه جانوری شاخص البرز افزود: شاخص‌ترین گونه حیات وحش استان کل و بز است که در آخرین سرشماری بیش از 4000 رأس اعلام شد. بعد از آن قوچ و میش بیشترین تعداد را در میان گونه‌های جانوری حیات وحش استان به خود اختصاص داده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه امکان سرشماری دقیق برخی گونه‌ها وجود ندارد، ادامه داد: با این وجود گونه‌هایی مثل کل و بز به راحتی با استفاده از دوربین چشمی قابل سرشماری‌اند.

مدیرکل محیط زیست البرز با اشاره به تعداد خرس‌های حیات وحش استان گفت: هر چند به طور دقیق نمی‌توان تعداد آنها را مشخص کرد ولی پیش بینی می‌شود بیش از 45 قلاده از این جانور در مناطق حفاظت شده استان زندگی ‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید