پکن: جنگ‌تجاری تنها اختلافات چین و آمریکا را بیشتر خواهد کرد

    کد خبر :370393

سخنگوی وزارت تجارت چین جنگ‌ تجاری کنونی میان واشنگتن و پکن را تنها موجب افزایش اختلافات دو کشور خواند.

به گزارش بازتاب به نقل از شینهوا، «گااُ فِنگ» (Gao Feng) سخنگوی وزارت تجارت چین در واکنش به ادامه تهدیدات تجاری واشنگتن علیه پکن اعلام کرد: جنگ تجاری مشکل کسری تراز تجاری میان دو کشور را حل و فصل نمی کند.

سخنگوی وزارت تجارت چین ادامه داد: نبرد تجاری کنونی تنها اختلافات در این عرصه را بیشتر خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: افزایش صادرات چین به آمریکا تنها به دلیل تقاضای بیشتر خریداران در بازار داخلی این کشور است.

راشاتودی دیروز اعلام کرد: بنابر گزارشها «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دستور وضع تعرفه بر حدود ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالاهای وارداتی از چین را صادر کرده است.

صدور این دستورالعمل در حالی صورت می گیرد که وزارت خزانه داری آمریکا در تلاش برای ازسرگیری گفتگوهای تجاری با پکن است!

این خبر ابتدا توسط شبکه های خبری فاکس نیوز و بلومبرگ منتشر شد و خبرگزاری رویترز نیز این خبر را تأیید کرد. طبق گزارش بلومبرگ، دولت ترامپ تصمیم گرفته است تا اعلام عمومی این تصمیم را «بنا به نگرانیهای بوجود آمده در عرصه افکار عمومی» به تأخیر اندازد.

بلومبرگ همچنین گزارش داد که ترامپ پس از دیدار با «استیو منوچین» وزیر خزانه داری، «ویلبر راس» وزیر بازرگانی و «رابرت لایتیزر» نماینده تجاری آمریکا دستور اجرای این شرط جدید را در جنگ تجاری خود با چین صادر کرد.

گفتنی است که ترامپ جنگ تجاری آمریکا با شماری از شرکای این کشور از جمله اتحادیه اروپا را آغاز کرده است و مدعی است که کسری تجاری به اقتصاد آمریکا لطمه می زند! مقامات آمریکا مدعی هستند که هدف از اجرای این سیاست، افزایش تولید داخلی آمریکا در رقابت با تولیدکنندگان خارجی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید