بیانیه مشترک وزرای تجارت ۲۰ اقتصاد بزرگ دنیا

    کد خبر :370371

وزیران تجارت و سرمایه‌گذاری کشورهای عضو جی‌۲۰، که در اجلاس آرژانتین شرکت کرده بودند، در بیانیه مشترک خود نیاز به اصلاح سازمان تجارت جهانی را ضروری اعلام کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز جمعه، وزیران تجارت و سرمایه‌گذاری کشورهای عضو جی‌۲۰، که در اجلاس آرژانتین شرکت کرده بودند، در بیانیه مشترک خود نیاز به اصلاح سازمان تجارت جهانی را ضروری اعلام کردند.

درحالی که رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، تعرفه‌های جدیدی را بر علیه ۲۰۰ میلیارد دلار از واردات چین آماده می‌کند، وزرای این گروه در بیانیه خود اعلام کردند که در مقابل این گفتمان خواهند ایستاد.

در این بیانیه جزئیاتی در مورد نحوه اصلاح ساختار سازمان تجارت جهانی و یا گفتمان تجاری، ارائه نشده است.

وزیر تولید و کار آرژانتین، دانته سیکا، در کنفرانس خبری پایان این اجلاس یک روزه، گفت: قطعا این تعرفه‌های جدید اقدام مثبتی نیست، اما باید دید اوضاع چگونه پیش می‌رود.

معاون وزیر اقتصاد آلمان، اولیور ویتکه، این بیانیه مشترک پیام قدرتمندی در مورد اهمیت تقویت سازمان تجارت جهانی، به ویژه در زمان اجراب سیاست «اول آمریکا» و افزایش محافظه‌کاری تجاری در جهان، ارسال کرد. گام‌های بعدی در این زمینه، در اجلاس پیش‌روی رهبران جی‌۲۰، که در اواخر نوامبر در آرژانتین برگزار خواهد شد، برداشته می‌شود.

ویتکه در بیانیه‌ای که پس از پایان اجلاس در وب‌سایت وزارتخانه منتشر شد گفت: باید از فضای مثبت به وجود آمده استفاده کنیم.

ترامپ هم گفته است که در اجلاس نهایی این گروه که در ۳۰ نوامبر در بونوس‌آیرس برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد تا با رهبران این گروه دیدار کند.

در حالی‌که ترامپ تهدید کرده است آمریکا را از سازمان تجارت جهانی خارج خواهد کرد، چین درخواست کرده است این سازمان برای عادلانه‌تر و موثرتر شدن سیستم تجارت جهانی، اصلاح شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید