معاون وزیر آموزش و پرورش:

میانگین فضای آموزشی در کشور ۵.۲ مترمربع است

    کد خبر :370324

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: میانگین فضای آموزشی در کشور ۵.۲ مترمربع است.

مهرالله رخشانی‌مهر در حاشیه افتتاح بزرگترین مدرسه‌خیرساز زنجان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سال گذشته ۸۷۰ میلیارد تومان تعهد خیرین در حوزه مدرسه‌سازی بود که امسال این میزان در جشنواره بیستم به ۱۲۰۰ میلیارد تومان رسید که رشد چشم‌گیری را شاهد هستیم.

این مسئول ادامه داد: طی بیست سالی که از عمر جامعه خیرین مدرسه‌ساز گذشته است عددی که امسال هزینه شده، قابل توجه است و در بخش تعهد بخش دولتی که باید در باب پروژه‌های خیرساز باید به آن عمل شود، در سال گذشته ردیف اعتبار خیرین ۱۰۰ درصد تأمین اعتبار و به پروژه‌ها تزریق شد که اتفاق خوبی است.

وی افزود: امسال نیز شاهد تحرکات و اقداماتی در راستای اتمام و تکمیل پروژه‌های خیرین مدرسه‌ساز است و همین ردیف خیرین در سال‌جاری نیز بین خیرین تامین اعتبار شده و به استان‌ها تخصیص داده شده است.

به گزارش ایسنا، رخشانی‌مهر خاطرنشان کرد: از بین ۸۰۰۰ کلاس درسی که ابتدای مهر ماه سال تحصیلی جاری تحویل داده می‌شوند، ۱۲۰۰ کلاس درس برای مدارس تخریبی و یا مدارسی که نیاز به مقاوم سازی دارند، مربوط است و بیش از 6000 کلاس، در مناطق مسکن مهر، حاشیه شهرها و … ساخته شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: میانگین سرانه فضای آموزشی ۵.۲ متر مربع است که ۱۱ استان کشور زیر این خط میانگین هستند ولی استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد، به طوری ۵.۸ متر مربع برای هر دانش‌آموز است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید