اگر کسی خود را شایسته نمایندگی مجلس نمی‌داند، کناره گیری کند

    کد خبر :370219

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه این شورا شرایط حداقلی نامزدها را در نظر می‌گیرد، گفت: اگر کسی خودش را شایسته نمایندگی نمی‌داند، می تواند کناره گیری کند.

به گزارش مهر، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌ها و در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص اظهارات برخی نمایندگان عضو فهرست امید در مجلس مبنی بر زیر سؤال بردن نظارت استصوابی شورای نگهبان، اظهارداشت: شورای نگهبان از نقد و انتقاد و نصیحت به خیر نه ضرر کرده و نه ناراحت است و استقبال هم می کند که اگر ایرادی وجود دارد گفته شود.

وی افزود: در این نقد و انتقادات، ارائه نظرات باید به صورت صحیح و واقعی باشد تا اعتبار خود گوینده را زیر سؤال نبرد.

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص اظهارات یک نماینده تهران مبنی بر اینکه اگر نظارت استصوابی شورای نگهبان نبود، مردم افراد بهتری را انتخاب می کردند، تصریح کرد: شورای نگهبان شرایط حداقلی را در نظر می‌گیرد و ملاکی برای احراز شایستگی ندارد؛ اگر کسی خودش را شایسته نمی‌داند، می‌تواند کناره گیری کند؛ چرا خودش را در معرض انتخاب قرار داده است!؟

کدخدایی همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص دامنه شمول قانون اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: این موضوع را باید از مجلس و دولت بپرسید؛ شورای نگهبان به مصادیق وارد نمی‌شود.

وی در همین خصوص و در پاسخ به سؤالی در رابطه با فرار برخی از اجرای این قانون با ترفندهای مختلف اظهارداشت: نسبت به هر قانونی ممکن است تخلفاتی صورت بگیرد و این همیشه وجود دارد که قانون چطور اجرا شود که به اهدافش برسد؛ راهکار مسئله این است که تا حد ممکن قانون را شفاف تدوین و در مرحله اجرا نیز بدون تبعیض اجرا کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤالات مشابه مبنی بر اینکه آیا شهردار تهران و معاونان سازمان صدا و سیما مشمول این مصوبه مجلس هستند یا خیر، مجددا تاکید کرد: در این خصوص ما در مصادیق ورود نمی کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید