مسافران از مصرف فست‌فود پرهیز کنند

    کد خبر :370082

یک استاد دانشگاه تغذیه گفت: مسافران در طول سفر از رستوران‌های بین‌راهی و نامعتبر استفاده نکرده و از مصرف فست‌فودها نیز پرهیز کنند.

خدیجه میرزایی استاد عضو هیت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه تهران با اشاره به لزوم رعایت نکات غذایی و بهداشتی از سوی مسافران تابستانی برای داشتن سفری مطلوب گفت: رعایت این اصول برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های گوارشی و عفونی چه در طول زندگی عادی و چه در سفر ضروری است.

میرزایی استفاده از رستوران‌های معتبر و بهداشتی را یکی از مهم‌ترین معیارها برای پیشگیری از بیماری‌ها خواند و اظهار داشت: اصلی‌ترین نکته بهداشتی در سفر عدم استفاده از رستوران‌های بین‌راهی و نامناسب است.

وی ادامه داد: چراکه این دسته از رستوران‌ها به‌دلیل عدم استفاده از مواد غذایی مرغوب و رعایت نکردن کامل نکات بهداشتی یکی از اصلی‌ترین علل ابتلا به انواع بیماری‌های عفونی و گوارشی هستند.

این استاد دانشگاه بابیان اینکه مسافران تا حد امکان از غذاهای فست‌فود در سفر استفاده نکنند، عنوان کرد: استفاده از این غذاها نیز به‌دلیل داشتن مواد نگهدارنده و آلودگی برای سلامت بدن ضرر خواهند داشت.

میرزایی درخصوص انتخاب نوع غذا در رستوران‌ها نیز تصریح کرد: توصیه می‌شود مسافران بیش‌تر از غذاهای کاملا پخته شده که احتمال آلودگی کم‌تری دارند، استفاده کنند.

وی ادامه داد: استفاده از گوشت‌های نیم‌پخت و سبزیجات خام به‌دلیل احتمال داشتن آلودگی برای مسافران به‌ویژه برای کودکان و افراد مسن خطرناک خواهد بود.

این استاد دانشگاه بابیان اینکه بهتر است مسافران از میان‌وعده‌ها و خوراکی‌های خانگی استفاده کنند، تصریح کرد: خوراکی‌هایی ازجمله آجیل، میوه‌های خشک، لقمه‌ها ونوشیدنی‌های خانگی به‌دلیل نداشتن مواد نگهدارنده و افزودنی برای سلامت بدن ضرر نداشته و بهترین میان‌وعده محسوب می‌شوند.

میرزایی برعدم استفاده از چیپس و پفک به‌دلیل احتمال ایجاد اختلالات گوارشی نیز تاکید کرد.

به گزارش مهر ،وی توضیح داد: مسافران به معتبر بودن و بسته‌بندی کامل لبنیات نیز توجه داشته و از مصرف لبنیات نامعتبر خودداری کنند.

این استاد تغذیه به شست‌وشوی صحیح میوه‌ها در سفر نیز تاکید و عنوان کرد: درصورت استفاده از میوه‌ آن‌ را به‌طور کامل ضدعفونی کرده و از تاحد امکان از آب میوه‌های طبیعی که رنگ‌های اضافی ندارند استفاده شود.

میرزایی با بیان اینکه رعایت این اصول به پیشگیری از بیماری‌های عفونی و اسهال مسافرتی کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: درصورت ابتلای مسافران به اسهال مسافرتی نیز آب و مایعات به مقدار کافی مصرف شده و به نزدیک‌ترین مرکز درمانی برای ارزیابی این اختلال مراجعه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید