مسکو درخواست آمریکا درباره بازرسی‎های شیمیایی را نمی‎پذیرد

    کد خبر :369839

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‏‌گوید قرار نیست آمریکا بر مبنای قوانین داخلی خود، افزایش بازرسی‎های شیمیایی در داخل خاک روسیه را مطالبه کند و مسکو نیز به این خواسته تن دهد.

به گزارش بازتاب به نقل از ایتارتاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید: مسکو نه‌تنها درخواست یک‌جانبه آمریکا مبنی بر بازرسی‌های اضافه درخصوص تسلیحات شیمیایی روسیه را عملی نمی‌کند، بلکه حتی به آن واکنش نیز نشان نمی‌دهد.

زاخارووا در این رابطه گفت: طبیعتاً قصدی برای راضی کردن یا حتی واکنش نشان دادن به درخواست‌های یکجانبه و نامشروع واشنگتن نداریم که فراتر از کنوانسیون تسلیحات شیمیایی است و بر مبنای قوانین داخلی آمریکا، بازرسی‌های بیشتر در داخل خاک روسیه را مطالبه می‌کند.

وی تاکید کرد روسیه تحت کنترل شدید بین‌المللی، زرادخانه‌های تسلیحات شیمیایی خود را منهدم کرده و درحال‌حاضر نیز، سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی به طور منظم بازرسی‌هایی را در این خصوص انجام می‌دهد.

زاخارووا در نهایت گفت: آمریکایی‌ها بهتر است مسئولیت‌های کلیدی خود در این زمینه را به جای آورده و زرادخانه تسلیحات شیمیایی خود را منهدم کنند. این واشنگتن بود که آوریل ۲۰۰۷ را برای خلاصی از تسلیحات شیمیایی پیشنهاد کرد اما اکنون ۲۰۱۸ است و واشنگتن هنوز از ذخایر عوامل سمی خود خلاص نشده!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید